Koblenz, Duitsland

27 oktober 2016 - Koblenz, Duitsland

Bewegwijzering   Onder de mooie herfstkleuren loop de Mosel

171016

Nittel - Konz

Alleen als je een echte natuurliefhebber bent geniet je ten volle van deze Moselsteig. De wegen lijken natuurlijk wel iets op elkaar. De Mosel, de wijnbrergen, de bossen daarboven, en dan nog de vlakten. Maar voor. ons is iedere stap anders. Wat dacht je van de schitterende kronkelende Mosel in de diepte? Soms draait deze wel 145 graden. Tot nu toe zwaar, maar ik verbaas mij er over hoe goed het nog gaat. 22 kilo afvallen heeft aardig wat positiefs opgeleverd.
In Konz, waar de Saar in de Mosel stroomt, aangekomen

1. Herman Degenaar:
    27 oktober 2016
    Ik denk dat deze tocht voor ons te zwaar zal zijn. Wij gaan ons in de toekomst maar meer bezigouden met wat vlakkere wandelingen. Wij erken nu in Veldenz dat ook hier de stijgingen ons de adem benemen.Wil alleen voor volgend jaar eens een keer in Engeland gaan lopen. Ook niet vlak maar ik denk dat de hellingen niet zo steil zijn als hier bij de Mosel. Succes verder met de wandeling. Herman en Jeanne
  2. Marjolijn meindersma:
    28 oktober 2016
    wat is onze wereld toch mooi en wat zou het nog veel mooier zijn als alle mensen er in vrede van zouden kunnen genieten. laten wij dankbaar zijn voor al het goede dat wij hebben omdat wij toevallig in dit landje geboren zijn. morgen gaan wij bij keetje eten voor haar verjaardag, is ook hartstikke leuk . weer een heel gewoon "nach hausfrauen art".