13 maart, Lucca - Altopascio

13 maart 2015 - Altopascio, Italië

We hebben Lucca verlaten  De bekende bewegwijzering.  De bloeiene Mimosa boomstruik  Halverwege  Zonder commentaar  Rustpunt vlak voor Altopascio

Om 9.15 op weg naar  Altopascio, vroeger een kruising van vele langeafstandsroutes.
Nog €17,00 van de hotelprijs af gekregen, omdat het behang van de muur afhing. Voor de rest was alles wel goed incl. Ontbijt.
Eerst dan de stad uit gewandeld via de Porta Elisa.
Verder moeten we stellen een saai stuk over secundaire asfaltwegen. De akkers liggen er nog wat onduidelijk bij en in de verte de beboste heuvels, maar nog zonder groen.
Wel staan soms hele straten vol met kleurrijke Mangolia bomen en zeldzamer bloeiende mimosa boomstruiken. Tineke had mij net verteld dat we rechtdoor moesten toen ik vlakbij een man zag die een wat vreemde neus had. Om dat van nabij te kunnen bekijken
moest ik hem de weg vragen en Tineke riep nog "ik heb het je net gezegd" maar ze begreep natuurlijk niet waarom. Terwijl hij mij uiterst vriendelijk uitleg gaf kreeg ik alle gelegenheid de neus goed te bestuderen, want hij kan niet zien of ik  nu naar zijn ogen of naar zijn neus kijk, want daarvoor liggen ze te kort bij elkaar. en ik stelde vast dat de man daar niet gelukkig mee kan zijn, wat ik erg jammer vond voor deze overigens nette man. De neus zat vol met pukkels en hobbels, blaren ook nog, dikker dan gewoonlijk en ook de kleuren bevielen mij niet, diep rood en blauw. Je ziet deze neuzen hier toch wel meer dan bij ons. Hoe zou dat komen? Als ik terug ben ga ik er eens wat meer op letten. Heel jammer, want hij zou er best nog wel eens 30 jaar mee moeten lopen.
Al wandelend heeft deze man mij aardig beziggehouden en voordat ik het wist was ik een behoorlijk stuk verder gekomen.
Nu lig ik in bed, Tineke heeft net even in haar dagboek geschreven. Ik denk dat zij niets over die neus heeft vermeld, maar wel dat ik mijn neus overal insteek. Ik maak het nog even af en dan gaan deze twee lepeltjes even tegen elkaar aanliggen.
We zitten in een oud pand, B&B. Ziet er goed uit. Nu 16.00 uur.
Tot morgen

1. Hannie:
    13 maart 2015
    Ik geniet van jullie geestdrift.
  2. Mieke:
    14 maart 2015
    Ger, jij bent een echte levensgenieter. Maar goed dat wij niet samen lopen. Doen we er twee keer langer over. hihi. Geweldig dat verhaal van die neus! Onder de magnolia en mimosa............pffffffft leuk!! hier is alles nog kaal en koud. morgen ga ik een grasmat leggen in de regen. Heeeeeeeeeel veel plezier komend weekend. Ga je zondag nog naar de kerk? wel mooi in Italië.....
  3. Gerry en Boogie Lymandt:
    14 maart 2015
    Hoi Tieneke en Ger,

weer alles heel interessant, veel plezier verder

groetjes Gerry en Boogie