16 maart San Minato - San Gimignano

16 maart 2015 - Gimignano, Italië

Mooi, maar mistig  Lastige paden, maar totale rust  Toscana is echt bijzonder Wat te denken van dit prachtige laantje

Toen ik vanmorgen uit het raam keek plensde het maar rond 10.00 was het droog. Bij het afrekenen in het hotelletje bleek de overnachtingsprijs nog met 2 vermenigvuldigd te moeten worden, een rotstreek, want we hadden het goed afgesproken.
€10,00 korting was het enigste wat er af kon.
Aangezien het droog was vertrokken en we hebben het droog kunnen houden. In San Gimignano is het nu, 19.00, weer aan het regenen. Aangezien het goed gaat nemen we morgen een rustdag. Ook omdat we beiden geteisterd worden door een aanhoudende verkoudheid en veel hoesten lijkt ons dat noodzakelijk. Ik kom in de vele hellingen slecht voorruit, heb echt schone luchtpijp nodig. Vandaag was Toscana weer op z'n moois. Het kan alleen nog mooier als de zon gaat schijnen. De hele dag zonder autoverkeer gelopen.
San Gimignano is een bijzondere plaatst met een lange geschiedenis, ook weer een ommuurde hooggelegen vestingstad.
We hebben een appartement, centraal gelegen, goed verzorgd en al het andere was een stuk duurder.
Morgen maak ik jullie deel van een paar kleine gebeurtenissen die niet in tijd geplaatst hoeven te worden.
Straks wat eten en dan weer naar bed.
Tot morgen.

1. Marcel Meesters:
    16 maart 2015
    Je had het behang moeten los trekken, dan had je weer korting kunnen vragen
    Geniet ervan en doe rustig aan

Groeten
    Marcel
  2. Ilse en gerard Rietveld:
    16 maart 2015
    Vervelend dat die verkoudheid maar niet overgaat. Een dagje rust doet hopenlijk wonderen. Daarna het zonnetje op jullie bolletje en dan kan je meer genieten van de wandeling door dat mooie Italië. Slaap lekker voor straks. Groetjes van ons.
  3. Jeu:
    17 maart 2015
    Goeie morge Ger en Tieneke hopelijk is die verkoudheid gouw over,geniet van jullie vrijedag,en verder veel wandelplezier,gr Jeu en Mathilde.
  4. Mieke:
    17 maart 2015
    zo is iedere dag weer anders. gekke Italianen, prijsgoogelaars, beetje maffia. maar ala gert, doe het er maar mee. hoop dat je morgen een leuke "vrije dag" hebt. mooie omgeving!! ik ben er ook een paar keer geweest.
  5. Gerda en Jan:
    17 maart 2015
    Hallo Tineke en Ger, Altijd rekening houden met de maffiosi - achtige calculaties van de Italianen. Hopelijk gaat het komende dagen beter met de verkoudheid. Geniet van de prachtige ommuurde stad San Gimignano. Groeten, Gerda en Jan