17 maart, San Gimignano

17 maart 2015 - San Gimignano, Italië

De oude waterplaats   Een gedeelte van de stadsmuur   Mooie vergezichten  De vele verdedigingstorens van het stadje

Geen betere plaats om een dag rust te houden. Een heel prachtige natuur, mooie dorpen, maar het gaat toch niet naar wens. Ik heb een paar vragen aan Marjolein, Fons, Bram en Jan Pieter.
Vanmorgen was de INR waarde ongekend hoog. 6.4, inmiddels via trombosedienst Heerlen gecorrigeerd. Moet normaal ongeveer 2.8 zijn. Heeft zo'n hoge waarde ( dun bloed) invloed op mijn conditie, want ik ben moeilijk vooruit te branden. Doe er langer over en ben sneller moe. Weinig eetlust. Dan duurt de verkoudheid al 10 dagen. Gaat gepaard met veel hoesten maar vrijwel geen koorts. Heeft dit ook invloed op mijn conditie?

Zo dat even vooraf. Ik verneem graag van jullie.

Schematisch zijn we binnen de planning. Morgen gaat het weer verder en we zien wel waar we uitkomen.
Vandaag de prachtige Dom bezocht en enkele boeiende musea. Voor de rest de stadsmuur nagelopen en het stadje verder verkend. Heel apart, kijk maar eens op google.
In de verte zie je alleen wijnbouw en olijfbomen. Volgens mij gaat het ze goed hier.
Met Tineke gaat het prima, ze is ook wat verkouden, maar verder geniet ze met volle teugen van dit stadje, kan wat Italiaans kwijt en ook geniet ze van het bijzondere appartement, waar  nu zijn

Ik wilde jullie nog iets laten weten over opvallende kleine ervaringen, maar dat doe ik wel een andere keer. Het gaat dan over de service aan de pelgrims langs de weg.
De oma die wij zittend op een tuinstoeltje in het bos, langs een secundaire weg tegenkwamen, zwaar geschminkt en op hoge hakken hoort niet bij die service.
Tot morgen.

1. Hetty:
    17 maart 2015
    Hallo Ger, namens Jp. Verkoudheid en hoesten kan invloed hebben op je conditie. De inr heeft volgens jp geen invloed op je conditie. De inr kan wel wat beïnvloed worden door je verkoudheid.
    Komt goed volgens jp. Deze hoest houdt bij de meeste mensen wat langer aan, dit is een lastig virus.
    Beetje rustig aan doen.
    Geniet van elkaar en van de wandeling. Lieve groet, ook aan Tineke
    Hetty en Jp
  2. Cor en Marianne:
    Hi Ger en Tineke,

Als je lang verkouden blijft is dat een signaal dat je rustig aan moet doen denk ik, de mooie omgeving leent zich daar toch prima voor, groetjes, Marianne en Cor
  3. Mieke:
    17 maart 2015
    lieve Ger, doe het rustig aan........als je medicijnen nodig hebt kom ik ze wel brengen...(ik ben 30 jaar apothekersassistente geweest)
  4. Hermine:
    19 maart 2015
    vervelend dat jullie je niet helemaal fit voelen.Het is een hardnekkige griep die eigenlijk alleen maar overgaat met veel rust.(ik heb dat hoesten wel drie weken gehad en hoop voor je Gert dat het bij jou niet zo lang duurt)En die rust is nu niet voor jullie weggelegt dus rustig aan en blijf genieten.
    Groetjes van ons.