Dinsdag, 22 april 2014

22 april 2014 - Vitry-le-François, Frankrijk

De gesloten Cathedraal           Monument op centrumplein Chalons en Champagne      Rustpunt bij kapelletje

Maandag 22 april 2014.

Vanaf formule1 hotel, 5 km gewandeld naar Challon sur Marne. De stad nog even verder verkend, maar stil en gesloten kerken. Het is rustig omdat vele Fransen nu Paasvakantie hebben. Via Compertrix en Coolus verder naar Vingeul sur Marne, maar onderweg gebleken dat er geen overnachtigingsmogelijkheid is. Of bezet, of gesloten in de Paasweek.

2 zeer vriendelijke dames hebben met mij de hele streek afgereden en uiteindelijk besloten terug te keren naar Chalon sur Marne en via een omweg de bus te nemen naar Virty le Francois.  Op het station van  Chalon sur Marne raakte ik mijn wandelgids kwijt. Paniek. Gelukkig had iemand gezien dat de schoonmaakster het bij het vuilnis had gedaan. Volledig beschadigd heb ik het er uit kunnen vissen. Zonder had ik niet verder gekund. Ik probeer het morgen wat te fatsoeneren Nu tracht  ik via een omweg Cool te bereiken om daar verder te wandelen, maar met meer improviseren moet rekening worden gehouden

Virty le François is een mooi stadje en ik blijf hier 2 nachten.

1. Ilse en gerard Rietveld:
    22 april 2014
    Zit je qua overnachtingen niet mee. Hierna gaat het vast beter. De wandeling zelf is vast heel mooi. Succes en groetjes
  2. Cor en Marianne:
    22 april 2014
    Hoi Ger,

Dat zijn zo van die dingen die een pelgrim tegenkomt.....
    maar alles sal regh kom,

succes en groetjes, Marianne en Cor
  3. Marjolijn meindersma:
    23 april 2014
    Denk dat juist het moeten improviseren een van de waardevolle ervaringen van deze onderneming zijn. Zo te zien leer je er een hoop aardige mensen mee kennen. Wellicht handig kopie te maken van reisplan. M
  4. Jeu:
    23 april 2014
    Hoi Ger het zit je niet mee maar, dat hoort er nu eenmaal bij, ik hoop dat het donderdag beter gaat, geniet maar vandaag ervan.