27 maart 2015 San Lorenzo - Bolsena

27 maart 2015 - Bolsena, Italië

Op weg naar Bolsena  Een welkom van de regio Bolsena  In de verte het meer van Bolsena  Eveneens in de buurt van het meer  In Bolsena. De weg langs het meer  Nogmaals De schitterende oude stad  Indrukwekkend  Aan het meer  Het plein in de buurt van het Hotel

Na wat troubles met verwarming en warm water, die uiteindelijk werden opgelost aan de nacht begonnen, niet gewandeld, maar proberen te slapen en dat lukt niet al te goed, wat voor een sdeel komt door het slaapje wat wij iedere dag direct na de wandeling nemen.
Dat slaan we toch niet over. We liggen nu op bed in Bolsena, kijken vanuit bed over het prachtige meer en hebben net weer geslapen.
Na ontbijt in het dorp San Lorenzo vanmorgen op weg gegaan. Nog wat koud en droog. Het gaat op en af en het landschap is divers. Veel schapen, olijfbomen en hier en daar wat  akkerbouw. Ook loslopende honden dreigden af en toe en dat is niet leuk. Met mijn pieper, geschreeuw en onze wandelstokken houden we ze wel op afstand.
Voor Bolsena komen we eindelijk weer eens een zitbank tegen, zelfs een tafel er bij.
Bars vind je tussen de 2 plaatsen niet.
Het gaat gelukkig de laatste twee dagen beter net me. Hoesten is vrijwel weg. Rugpijnen ook grotendeels, alleen lijkt er een rib gekneusd te zijn en die doet met inademen nog wat pijn, maar heeft geen invloed op het dragen van de rugzak. Ik hoef jullie overigens niets meer te vertellen over mijn haat/liefde met de rugzak, die is nog onveranderd.
Nu gaan we Bolsena even in, kijken waar we vanavond wat eten en dan beginnen we morgen aan de verdere weg naar Rome. Ik denk dat het nog ongeveer 100km.
Geen wedstrijd, geen prijs, maar voor mij een uiterst dierbaar gebeuren en wandelen op latere leeftijd heel belangrijk is. Je hebt ook nog nooit iemand horen roepen: "daar loopt een lijk".

Tot morgen

1. Lies:
    27 maart 2015
    Interessant goed bezig
  2. Cor en Marianne:
    28 maart 2015
    Rome bijna in zicht, is toch geweldig als je dat te voet kunt doen! groetjes, Cor en Marianne
  3. Mieke:
    28 maart 2015
    humor, sportief, natuur, genieten............leuk om alles te lezen Ger. Fijn dat het goed gaat! Ik heb morgen family day in Rhijnauwen bij Utrecht in het bos.
  4. Joze:
    28 maart 2015
    Fijn om te lezen dat het met de gezondheid wat beter gaat....nu nog die laatste kilometers naar Rome en dan is een mooi doel bereikt.
    Grt Joze