30 maart 2015 Viterbo - Vetralla

31 maart 2015 - Vetralla, Italië

Oud pleintje in ViterboDe fontein op het plein van het B&B.  Oude pauslijke verblijven  Op weg naar Vitralla  Historisch pad

Na een uitstekend ontbijt van de 2 dochters de stad nog wat nader verkennen alvorens deze te verlaten. Opvallend is ook hier weer dat deze twee hard werkende dames geen geloof meer hebben in hun land. Ook hier wordt als een van de motieven de corruptie genoemd. Gelukkig hebben zij en hun ouders werk. Een Pizzeria en een B&B.
Behalve aan het begin een vrij vlakke wandeling. Alleen je komt hier geen bank tegen om even op te rusten om van een Bar maar helemaal te zwijgen. Dat. Valt in dit deel tegen. Ook hebben we ons tot twee keer toe tegen loslopende honden moeten verdedigen. Ook niet leuk. Mijn pieper, onze stokken en ons geschreeuw moeten ze dan op afstand houden. Met wat stress gelukt.
Verder mooi weer en mooie wandeling. In Vertralla geen kamer te krijgen. Een groep van 25 jongeren is de laatste 100 km. van de Francigena aan het wandelen en hebben reeds alles gereserveerd. Via derden naar nonnenklooster gebracht en daar hadden ze plaats voor ons. Een nieuwe ervaring, zeker voor Tineke. Op de kamer staan 2 eenpersoons bedden en de badkamer is groter dan de slaapkamer. Daar hebben we dan ook maar na het eten gekaart. Het eten was niet slecht. Er was nog een moslim gezin, vraag me niet waarom en bij ons aan tafel zat een Kongolese dame die nog proef draait om ook het klooster in te kunnen.
Tineke vond de nonnen deodorantonvriendelijk! Nu liggen we beiden op bed onder een warm dekbed. Tineke schrijft in haar dagboek en ik ben met dit verhaal bezig. Het gaat niet vandaag de deur uit, want er is hier geen WIFI.
Tot morgen.

1. Gerda en Jan:
    31 maart 2015
    Met het mooie weer verandert ook de kleding zoals op de foto is te zien! Logeren in een nonnenklooster is natuurlijk een ervaring op zich ook al is het er deodorant onvriendelijk! Het hoort ook wel een beetje bij Italië. Gelukkig maar dat het slechts tijdelijk is en jullie weer de vrijheid kunnen genieten!
    groetjes Gerda en Jan
  2. Mieke:
    31 maart 2015
    knap dat je er iedere dag weer zo'n mooi verhaal van kunt maken Ger! Het is ook wel een bijzondere typisch Italiaanse wandelpelgrimage!!Succes morgen!!