3 april 2015 Formello - La Storta

3 april 2015 - La Storta, Italië

Formello  Vertrokken uit Formello  Op weg naar La Storta  Een hut om schapen te verzamelen mMooie natuur, veel bamboe  Kijk en geniet  Lijkt wel een schilderij  Hier nog meer moois

Om 8.40 met de bus naar het eindpunt van gisteren en na eerst een kop koffie op weg. Eerst door het oude gedeelte en dan omlaag en vervolgens weer stevig omhoog. En dan is het voorlopig gedaan met klimmen. Het is qua natuur een van de nog mooiere dagen.
Als je Zuid Limburg met Toscana vergelijkt dan doe je aan de ene kant Z. Limburg te kort en aan de andere kant ook dit deel van Italië. Ik leg uit: de natuur is hier absoluut mooier,
Maar zoals ik al eerder berichte: het is voor een fervente wandelaar lastig iets niet mooi te vinden. In Z. limburg hoef je geen 15 km te lopen om een kroeg of restaurant tegen te komen. Hier wel. Langs de wandelpaden ligt het bij ons niet vol met afval, tot auto's toe. Hier een zeer storende factor. Maar we hebben vandaag weer genoten. Tot op een zeker moment. We moesten een lang steil pad afdalen, vol met losse stenen. Aan het einde hiervan stonden we voor een rivier en waterval breder dan de Geul. Maar geen brug.
Je moest gewoon over gladde rotsblokken waar ook nog 20 cm. het water overheen kolkte Na goed bestudeerd te hebben vond ik het onverantwoord dit over te steken.
We hadden blessures kunnen oplopen, rugzakken kunnen verliezen of kletsnat te krijgen.
Toen hebben we nog een andere oversteek verder op bekeken, maar ook linke soep.
Dus toen weer helemaal terug omhoog, een zeer vermoeiende kwestie van minstens een uur. Bovengekomen op een alternatieve manier toch La Storta bereikt.
Je kunt nu heel duidelijk merken dat je vlak voor Rome zit. Het verkeer is fors toegenomen.
Morgen nog ongeveer 17 km. en dan Paaszondag nog 5 km. naar het St. Pietersplein.
Ik weet niet of we er voor Urbi ed Orbi zijn, maar we zullen de Paus zeker danken voor de bloe........men.
Ook komen de overwegingen tijdens het wandelen nu los, de ervaringen, de belevingen, etc. We komen er nog op terug, maar we hebben wel al vastgesteld dat er meer tijd nodig is om behoorlijk op een rijtje te krijgen, maar jullie zullen er deelgenoot van worden.
Natuurlijk heb ik mij zelf, naar ook mijn collega senioren iets willen bewijzen en dat dit geslaagd is mag zeker tot een van de hoogtepunten genoemd worden. Ook dat wij samen, Tineke en ik Rome binnen wandelen zal een absoluut  hoogtepunt zijn. Ik heb de twee delen van de vier die zij meegewandeld heeft bijzonder veel hulp en steun gekregen.
Op de laatste dag zal op eens na een bocht in de weg Rome voor ons liggen. Een onvergetelijke indruk waar ik nog lang van wil genieten.

Roma, qui veniamo!

1. Hetty:
    3 april 2015
    Geniet van het laatste stuk! Het lijkt me erg bijzonder. Ook fijn om dit samen te kunnen beleven, dan kun je ook samen nagenieten.
    Oh ja, doe de paus de groeten van ons, ik mag hem wel. Steek maar een kaarsje voor ons aan in de St. Pieter.
    Lieve groet, Hetty en Jan Pieter
    Hè lieve Tineke, ik zal blij zijn als jullie weer terug zijn, ik mis je.
  2. Mieke:
    4 april 2015
    Wat een geweldige ervaring voor jullie!!Nog even.....ook al zit het niet altijd mee.....jullie komen er wel...succes morgen!!
  3. Gerda en Jan:
    4 april 2015
    Sluiten ons aan bij bovenstaande opmerkingen/wensen.
    Beleef intens het binnenwandelen in het prachtige Rome en groeten aan de Paus! Zou mooi zijn als jullie toch nog de Urbi ed Orbi kunnen ontvangen.!
    Fijne en sfeervolle dagen gewenst, we zijn zeker benieuwd naar de "Rome ervaringen" met Pasen.
    Groetjes Gerda en jan