5 april 2015 Monte Mario Roma - St.Pietersplein 1ste Paasdag.

5 april 2015 - Lausanne, Zwitserland

Nog op weg naar het St.Pietersplein  Mensen stromen er van alle kanten naar toe.  Zo is de werkelijkheid  En hier net zo  In de regen op het St. Pietersplein  Vaag overzicht  Paus rijdt rond met zijn Pausmobiel.  Paus staat op het Bakon  En nu weg zien te komen

We hadden gisteren al het gevoel dat is het dan, maar vandaag komt dan nog the finishing touch, St.Pietersplein.
In een rechte weg zullen we de laatste van ongeveer 1500 km. afleggen. In maart 2014 begonnen en 5 april 2015 komt er dan een einde aan. 4 delen van rond 400km. tineke liep   er daar twee van mee, de tweede en de laatste en in beiden was het zeer belangrijk dat ze erbij was. Nu liggen we nog in bed, 12.00 uur moeten we er zijn en dan is het echt afgelopen en krijgen de voeten de rust die ze verdienen. Gisterenavond heeft het heftig geregend en geonweerd. Ik hoop dat het vandaag een beetje rustig blijft.
Het is nu 14.30 en het weer is niet rustig gebleven. Veel regen gehad en de hele meute om 10.00 uur. al op weg naar het St.Pietersplein, dat van alle kanten vol liep.
Wij zijn wat aan de achterkant gebleven, veiliger en bovendien korter bij zie he ook niet veel meer. We stonden 30 meter van Francesco verwijderd toen hij met zijn Pausmobiel passeerde. Later op het balkon was hij ook daar maar vaag te zien. Was ook niet zo belangrijk. Het erbij zijn had wel veel waarde. Naast ons stonden mensen uit Brazilië en aan de andere kant een priester uit Oeganda. We hadden ook helemaal niet vooraf gepland om op Paaszondag aan te komen, maar het liep zoals het moest lopen.
We zijn niet meer gegaan om een finale stempel in ons Francigena paspoort of oorkonde te krijgen. Veel te druk. Doen we morgen of overmorgen.
Een eenmalige belevenis.
We zullen nog een paar dagen berichten en daarnaast gaan we ons nu verheugen op de thuiskomst.
Tot morgen

1. Jan vluggen:
    hall ger en tineke
    super prestatie
    proficiat
  2. Ilse en gerard Rietveld:
    5 april 2015
    Geweldige prestatie, doe het jullie niet na. In ieder geval zijn jullie gezegend en wel aan de paasdagen begonnen. Zal wel een belevenis geweest zijn. Geniet nu maar van een paar dagen vakantie met hopenlijk beter weer. Groetjes.
  3. Joze:
    5 april 2015
    Nou petje af een fijne prestatie...geniet nog van de overgebleven dagen in Rome en een prettige terugreis...met de zon in de koffer ;)
    Grt Joze.
  4. Jos Slagmolen:
    Hallo Ger en Tineke,
    Ondanks,wellicht vermoeide benen en andere leden maten,hebben jullie het toch maar geflikt,om er bij te zijn
    op het StPieters- plein ! En ja, jullie waren goed te zien met de oranje cape"s,en nu hopend dat Francesco jullie ook hebben zien staan en daar bij "n knikje heeft gegeven....!
    Nog even stempelen en dan de terug reis,KANJERS.......!!!!
  5. Gerrie cransveld:
    5 april 2015
    Proficiat met die geweldige prestatie ,en ook een pluimen voor die mooi geschreven vehalen tijdens de wandeling
  6. Cor en Marianne:
    Hoi Tineke en Ger,

Proficiat! Knap gedaan, wat een gevoel hè, ik ken het.
    Ook heel mooi om dat samen mee te maken,
    nu een paar dagen dolce vita, dat hebben jullie verdiend,
    en dan een goede reis naar huis.
  7. Gerda en Jan:
    5 april 2015
    Gefeliciteerd met het behalen van het einddoel!
    Apart om met Pasen in de stad Rome te zijn en natuurlijk een fantastische prestatie!
    We hebben jullie niet kunnen ontdekken tussen de vele mensen tijdens de Urbi ed Orbi maar jullie waren erbij!
    Wij wensen jullie nog enkele mooie dagen in Rome!
    grotjes Gerda en Jan
  8. Dominique:
    6 april 2015
    heel mooi! gefeliciteerd en tot gauw in Heerlen.