Chatillon - Verres

10 oktober 2014 - Verres, Italië

10 oktober naar Verres

De eerste klap is een daalder waard en ik dacht laat ik maar alvast een klein klapte uitdelen.
Een stevig stuk, wat als "dificulta" omschreven staat. En ook vrij lang. Het begon al een beetje donker te worden. Net als de vorige wandelingen is het genieten van de natuur. Ik loop dus nog steeds in een dal, ongeveer op halve hoogte van de berg. Aan de overkant ziet het ongeveer hetzelfde uit en daar tussenin lopen de wegen in het dal en liggen er de kleine typische dorpjes.

Af en toe staan er banken langs de paden en ik maak er regelmatig gebruik van 5 minuten zitten is meestal genoeg. Niet ver voor Verres was er een cafeetje langs de weg daar heb ik vandaag mijn eerste warme drank genomen. Uiteraard koffie.

Hebben jullie dat ook wel eens dat je appels koopt en dat er geen smaak aan zit? Ik heb dat te vaak! Nu heb ik onderweg, bij mensen in de tuin een alppel geplukt, kleiner als een boskop maar een stuk groter dan een goud renette en ook zo rood, lekker! Er zaten er nog maar een paar aan en ik kon er amper bij.Ik heb nog nooit zo'n lekkere appel gegeten. Vrij hard maar heel sappig van smaak en wat voor smaak. Nu zou je kunnen zeggen een gejatte appel smaakt altijd beter, maar deze was ook gewoon zo lekker omdat deze zo lekker was!
Jammer dat ik aan de eigenaar niet kon vragen wat voor soort het is.

In Verres kon ik naar een Ostello, maar in mijn boekje stond dat er een slaapzak nodig was. Ik heb wel een lakenslaapzak, maar aangezien het in de avond en nacht nu wat kouder is heb ik dat maar niet gedaan en midden in het kleine centrum Heb ik een goedkoop en goed klein hotelletje genomen.

Voor WIFI moet ik naar een Cafe. Kijken of ik daar straks nog zin in heb.

1. Léon:
    10 oktober 2014
    "...daar heb ik vandaag mijn eerste warme drank genomen. Uiteraard koffie..."

Voor een duurzaam uithoudingsvermogen zouden wij toch thee willen adviseren.
  2. Ilse en gerard Rietveld:
    10 oktober 2014
    Leuk en interessant om jouw belevenissen weer te kunnen lezen. Veel wandelplezier gewenst van ons.
  3. Linda:
    Goed bezig Ger!
    Leuk om je nieuwe avonturen weer zo mee te kunnen maken, geniet er maar fijn van en blijven schrijven!
    x lin
  4. Nathalie:
    10 oktober 2014
    I hope you have a good trip
  5. Mieke:
    succes ger!
  6. Marjolijn meindersma:
    11 oktober 2014
    Wens je dat je nog veel appels tegenkomt.
  7. Rob G:
    11 oktober 2014
    Iech han jisteroavend op ozze vriediegoavend vertseld van dieene sjpatseerjank. Ze voole oes d'r antsog. Iech zal ze op de hüegde hoade.
    Vöal plezeer!
  8. Jeu:
    11 oktober 2014
    hallo broer Ger leu je verslagen weer te lezen,geniet er van,en niet tot in het donker door lopen,succes en veel wandelplezier.
  9. Lies:
    Veel plezier