Verres - Pont Saint Martin

11 oktober 2014 - Pont-Saint-Martin, Italië

11 oktober naar Pont Saint Martin.
Mooie vlakke wandeling tot Hone en dan wat stijging en weer redelijk vlak naar Point Saint Martin.
Nu voor een deel door het dal en dat betekent inderdaad vlak, maar veel geronk in het dal van de vele auto's over de weg, soms wat verder af en dan weer kort bij.
Opvallend is de vriendelijkheid van vooral de oudere Italianen en als za helder uit de ogen kijken spreken ze ook nog een woordje Frans.
Ver voor Hone zie je het grote trapeze vormend fort al liggen, maar dan is het toch nog een aardig eind weg. Er voor in de eerste kroeg wat gedronken.
De tijd genomen om er naar toe te gaan. Met 3 trekliften ga je omhoog en dan heb je een fenomenaal uitzichtlozer Over de vallei waar zich de Cora Battea doorheen slingert.
In P.Saint Martin een hotel gevonden, niet (Hotel) Clara. Graag had ik de smaak van Fred willen testen, maar (Hotel) Ponte Romano, waar ik van uit het raam de bekende  brug haast kan aanraken krijgt de voorkeur. Prijs van het Hotel €35,00, tv, bad, wc, WIFI en ontbijt. Wel zonder rekening, met rekening 40. Ze  kunnen het niet afleren en uiteindelijk moet ik het toch betalen.
Ik heb besloten er 2 nachten te blijven, kan ik morgen zonder rugzak lopen. De dag erna brengen ze me naar het verdere vertrekpunt. Geef mij maar Italianen!
Point Saint Martin is een bijzondere aardige plaats, met name rond het plein bij de Ponte Romano.
Ik heb 2 van die zelfde appels appels gekocht. Ze wist niet hoe ze heten en bovendien ze waren niet zo lekker als die van gisteren. Dus toch.......een gejatte appel smaakt beter.

Het lukt mij niet om foto's mee te sturen. Er is een bericht naar reislogger gestuurd. Komt wel goed.

En nu staan ze er onder. Ik snap het niet.