Vrijdag, 27 juni, naar Orsieres.

27 juni 2014 - Orsières, Zwitserland

Nog aan het begin van de klim  In ieder gehucht onder de koude kraan.    Nu moet ik er ook aan geloven  Weer een prachtig stuk

We zitten nu in Orsieres op 900 meter, morgen naar 1216, overmorgen 1632 en de zwaarste, de laatste naar de St. Bernhard op 2473 meter. Dan naar Aosta.
Vanmorgen gelukkig met veel minder pijn en zwelling wakker geworden. Wel slecht geslapen, omdat ik mijn hand hoog wilde houden en deze ook flink nat moest blijven. Gelukkig werd Tineke uit haar eigen wakker en heeft ze uiteraard geholpen. Na 2 paracetamols in slaap gevallen.
Dank aan onze medici Marjolein en Jan Pieter.
Vandaag tijdens de hele wandeling de verbonden hand nat gehouden door gebruik te maken van de mogelijkheden in ieder klein gehucht. Daar staan, zoals ook in Oostenrijk betonnen bakken met stromend koud water. Heeft ook nog eens goed geholpen. Nu is de zwelling er wel uit. Alleen de knokkel doet nog pijn, de plek waar dat beest zich tegoed heeft gedaan. Ik begon hem wel langzamerhand te knijpen, maar het laat zich aanzien, dat dit niet nodig was. Nog iets over gisteren. In diverse restaurants kun je fonduen. Wij werden geadviseerd alle twee een eigen fondue te nemen met verschillende kazen. Als jullie hier ooit zijn zeker een keer doen. Overheerlijk. Tijden het fonduen kwam een man in een rolstoel, zonder benen, bij ons aan tafel en ik dacht: begint dat bedelen hier ook al, maar het bleek de eigenaar van het pand te zijn, van het restaurant en van de appartementen. Hij wilde weten hoe het ons beviel.
Ook vernamen we dat zijn vader bij het spoor heeft gewerkt en hij op 2 jarige leeftijd met zijn beentjes onder de trein is gekomen. Bijzonder triest. Hij was nu ongeveer 45. Ik ben blij dat mijn vader niet bij het spoor heeft gewerkt en wij er niet naast hebben gewoond. Hij heeft wel nog iets van zijn leven gemaakt.
Ze hebben meer fonduemogelijkheden dan Schnitzels op de menukaart staan.
Nu over vandaag. Het feest is nu echt begonnen. Hier besef je hoe bevoorrecht je bent dat je nog zo goed kunt wandelen. Wat een panorama's, adembenemend, alleen maar te voet te bereiken en op deze wijze waar te nemen. En we zitten nog maar op 900 meter. Diep onder ons stroomt een lawaaimakend riviertje en af en toe zien we iets van een smalle verkeersweg.
Hebben een aardig hotelletje gevonden bij de markt in Orsieres.

Tot slot van de dag nog een echte stempel in het wandelpaspoort van een echte pastoor.

1. Hetty:
    27 juni 2014
    Gelukkig dat je hand weer wat beter is! Nu wordt het elke dag beter en kunnen jullie weer lekker lopen. Het is een prachtige omgeving zo te zien.
    Mijn opa werkte ook bij het spoor ☺ mijn vader heeft als kind alleen zijn duim en wijsvinger verloren
  2. Corry Kroon:
    27 juni 2014
    Ben jaloers op jullie. Geniet wr maar op en sla het op voor later. Gelukkig gaat het met de hand beter. Zou zeggen keep on moving. Jruss.
  3. Marjolijn meindersma:
    27 juni 2014
    Ben blij dat.het goed gaat
    Had nog op.mail gereageerd maar weet.niet of je die.ontvangen hebt. Foto is niet goed te beoordelen door verband maar verhaal lijkt ok. Evt foto zonder verband
    Ik wordt wel helemaal jaloers over jullie avonturen. Once in a lifetime. Geniet ervan. De fondue calorieën loop je er wel af
  4. Frits:
    Hallo Tineke en Ger,

Te voet..........., de mooiste plekjes op deze aardkloot kun je alleen te voet bereiken.
    Alleen daar waar je te voet bent geweest ben je werkelijk en echt geweest.
    Ik geniet met jullie mee, en als je vanaf morgen een paar dagen moet klimmen Ger, langzaam aan kom je er ook.
    Geniet, geniet en geniet!!!

Groet,
    Frits
  5. Joze:
    28 juni 2014
    Leuk om weer alles te volgen...nog heel veel wandelplezier
    Grt Joze.
  6. Gerda en Jan:
    28 juni 2014
    Mooi dat het met de hand weer beter gaat, de dokters kunnen toch ook op langere afstand goede begeleiding bieden zoals jullie gemerkt hebben. Zij waren zeer betrokken!
    Het klimmen is natuurlijk zwaar maar de voldoening zal aan het eind van een dag wandelen ongetwijfeld nog groten zijn.
    Zet hem op en vergeet niet op de mooiste panorama's te letten. Veel plezier in de bergen!
    groetjes Gerda en Janb
  7. Jeu:
    29 juni 2014
    Hoi Tineke en Ger.We vinden het heel leuk dat jullie met zijn tweetjes van dat mooie kunnen genieten Ger het advies om EVT foto zonder verband is een goed voorstel van je medici hier op afstand Ger pas goed op je hand.Heel veel wandelplezier.Groetjes Jeu Mathilde.