Woensdag 25 juni 2014 van Saint Maurice naar Martigny

25 juni 2014 - Martigny, Zwitserland

Voorbij de Kapel des Martyrs a Veroliez buiten Saint Mauris   Op weg naar Martigny               De grote waterval van Pissevache             Samen onder de waterval

Met rugzak lekker verder en onder betere weersgesteldheid. We stijgen vooral in het begin nog behoorlijk, maar daarna gaat het vlak verder door het smalle dal. Om een of andere reden voel je dat de St Bernhardpas nadert. We ontmoeten onder het wandelen een jonge dame uit Zürich, die een paar dagen hier aan het wandelen is en in ieder geval een deel van de pas wil doen.
We lopen een paar uur samen. Het schijnt dat je in Zwitserland je salaris bruto krijgt uitbetaald en afhankelijk van de plaats waar je woont belasting betaalt. Wonen er veel miljonairs in een plaatst, betaal je minder belasting. Zij werkt op de bank en moet het dus weten. Zij betaalt 1 maandsalaris aan belasting, haar vader 3.
En wij buitenlanders betalen die hoge prijzen om de Zwitsers een hoog inkomen te verschaffen.
Met al dat praten waren we al ruim 1 km. ons hotel gepasseerd en moesten dus ruim 1 km. terug.
Vervelend want nu moeten we morgen nog eens deze 2 km. lopen.
Ben ook gisteren in mijn hand gebeten, niet door Suarez, maar door een insect of een plant.
Als ik een vuist maak doet het pijn. Wat heeft de dr. voor kleine kwalen hier aan toe te voegen?
We schieten verder lekker op en zijn benieuwd hoe wij de pas gaan ervaren.
Tot morgen dan.

1. Marjolijn meindersma:
    25 juni 2014
    Vooral koelen. Zolang plek niet.groter wordt is.Dit genoeg. Tegen evt jeuk kan in lokale kruidvat antihistamine crème gekocht worden, hoeft niet of antiallerg tabletjes. Als plek snel.en veel in omvang toeneemt(zwelling roodheid) meer dan 2 handpalmen of zich in mond/hals gebied bevindt, dan dokter raadplegen
    Anders gaan symptomen na ca 3 dagen minder worden. Lekkere tocht jullie tweetjes
  2. Cor en Marianne:
    25 juni 2014
    Romantisch samen onder de waterval, toch wel leuk om met z'n tweetjes te lopen hè Ger,

groetjes, Marianne
  3. Hannie:
    25 juni 2014
    Klazien uut Zalk: Koolblad kneuzen en erop binden........
  4. Christel:
    Hoi Tineke en Ger,
    Mooie foto's. En leuk om iedere dag jullie verhaal te lezen.
    groetjes, Christel.
  5. Lies:
    Geniet ervan mooie foto's
  6. Corry Kroon:
    26 juni 2014
    Leuk die menselijke ontmoetingen. Maakt het wandelen een stukje interessant denk ik. Ben benieuwd naar relaas ovet de St . Bernardpas. Groetjes
  7. Hermine:
    26 juni 2014
    Leuk jullie zo weer te volgen.Ook wel gezellig om het samen te doen.Sukses en plz verder.Groetjes van ons