15 mei 2014, Lausanne - Heerlen

15 mei 2014 - Rome, Italië

Na ongeveer 1 maand is het goed geweest. Een enorme belevenis die nog een tijdje zal doorwerken.
Wat zijn herinneringen die onmiddellijk naar boven komen, terugkijkend:
De hele lange wegen achter Reims met afleiding de grote gele velden.
Het was voor mij geen pelgrimeren, maar de nonnen hebben wel het verleden wat teruggehaald.
De vele bijzondere gesprekken met de lokale mensen
De rijkdom aan bos, zowel in Frankrijk en Zwitserland
Het steeds weer nieuwe beeld tijdens de wandelingen.

Wat viel tegen?

De zwaarte van mijn rugzak. Moet ik iets aan veranderen.

Wat viel mee?

Het alleen lopen, de enigste vorm voor een totale 100% belevenis.
Maar geen gezelligheid tijdens het wandelen en minder veiligheid
Mijn voorkeur gaat uit naar: wandelen met Tineke, maar ook alleen met haar.
Anders: liever alleen.

Dank.
Dank aan jullie, want jullie steun had ik wel nodig om Lausanne te halen, vooral de eerste 2 weken.
Dank aan Tineke die hier zo positiefs tegenover stond en het zelfs stimuleerde.
Dank aan mijn vriend, die zich iedere ochtend aan mij vastklampte en zorgde dat ik wat te eten en wat te drinken had en nog heel wat meer, zelfs te veel.
Tot slot. Ik heb vaker stil gestaan bij de familie en vrienden die het niet aandurven, maar wel zouden willen. Overheen stappen. Wil best een keer over praten.
En zeker aan diegenen die het zouden willen maar nu even niet kunnen. Voor hun heb ik op vele plaatsen een kaars aangestoken, maar eerlijk gezegd niet overal betaald.

Wanneer ik verder ga vernemen jullie automatisch. Binnenkort wordt gestart met het vervolg via de St. Bernardpas. En dat met Tineke, gezelliger en.......veiliger.

Groeten, Ger

De Kerk van de zustersIn het bos

1. Marjolijn meindersma:
    15 mei 2014
    dat is een mooie voorlopige afsluiting. Vooral de rol voor Tineke doet mij heel goed. Fijn dat dat ook zo kan. En nu naar huis en alles nog meer laten bezinken. Maar alles bij elkaar: chapeau
  2. Joze:
    15 mei 2014
    Ik vond het leuk om iedere dag even te lezen hoe het gegaan is die dag..en
    Bedankt voor het mooie leuke en interessante reisverslag van de wandeltocht.
    Verheug me al op de volgende verslagen ....
    Grt Joze
  3. Paul Elshout:
    15 mei 2014
    Proficiat Ger, een mooie ervaring voor het leven als ik zo je verhalen lees. Ga je nog een presentatie geven over je bevindingen ? Groet, Paul
  4. Gerry en Boogie Lymandt:
    15 mei 2014
    Ger proficiat, heel interessant allemaal. Tineke over jou rol te lezen was ook heel fijn.

groetjes Gerry en Boogie
  5. Lies:
    15 mei 2014
    proficiat Ger heel interssant ik vond het heel leuk voor iedere dag te lezen groetjes aan Tineke
  6. Jan vluggen:
    hallo ger en tineke
    voor jullie alle twee van harte met dit succes,t was iedere dag weer spannend om te lezen hoe waar en wat!
    super
    gr jan en kitty
  7. Ilse en gerard Rietveld:
    15 mei 2014
    1e etappe volbracht. Geweldige prestatie. Alleen jammer dat we nu geen reisverslagen meer krijgen voorlopig. Geniet van alle herinneringen en iedereen die je lief is. Groetjes ook aan Tineke. Gerard en ilse
  8. Elly en Gianfranco:
    15 mei 2014
    Hoi Ger,nog veel dank voor de 34 reisverslagen,die we van jou tot heden hebben ontvangen.Het was heel leuk om te lezen en interessant de fotos te bekijken.We zullen dat missen.Lieve groetjes voor jou en Tineke van ons tweetjes,ciao,ciao!!
  9. Cor en Marianne:
    Hoi Ger,

Mooi dat je dit hebt kunnen doen, is bagage voor de rest van het leven en zolang we het lichamelijk kunnen hoeven we eigenlijk nooit te stoppen, je kunt altijd doorlopen.
    ik dacht: was ik maar nooit aangekomen maar nu weet ik dat
    het daar niet om gaat.
    Groetjes aan Tineke en tot snel,

Marianne en Cor
  10. Corry Kroon:
    15 mei 2014
    Zo dit gedeelte van de grote pelgrimage zit er weer op voor je. Petje af. Wacht vol spanning weer op het volgende gedeelte. Gowde reis teru naar Heerlen. Peanuts natuurlijk. Groetjes. Corry
  11. Susanne:
    Good job!
    Ik ga de reisverslagen missen,
    Kijk uit naar de volgende route!
    Bis jauw
    Susanne
  12. Mieke:
    16 mei 2014
    Lieve Ger en Tineke,
    Bedankt voor het meereizen van de belevenissen! Heerlijk om zo s avonds achter mijn computertje mee te genieten!!
    Al vast een leuk voorproefje op mijn Santiagoreis van volgende week maandag. Mijn dagen naar Ameland waren ook heerlijk!! Lekker nagenieten jullie!! lieve groet, Mieke uit Linschoten
  13. Christel:
    16 mei 2014
    Hoi Ger,
    Muy bien hecho, Ger.
    Grandes todas esas historias.
    Geniet nu maar weer lekker van het thuisfront en alle mooie
    herinneringen.
    Groetjes, Christel.
  14. Gerda en Jan:
    18 mei 2014
    Hallo Ger, Wij hebben jouw reisverslagen maar ten dele kunnen volgen vanwege onze eigen vakantie. De verslagen hebben wij daarna desalniettemin met volle interesse en aandacht gevolgd. Proficiat !!! Gerda en Jan