13 mei 2014, Orbe - Morrens

13 mei 2014 - Chavornay, Zwitserland

Alle regenkleding uit de kast    Orbe hotel Chaisseurs   Orbe hotel Chaisseurs   Sneeuw op de bergen   Eindelijk uit het bos en naar Etagnieres   Ploeteren in het bos   Snelstromend riviertje in het bos   In het oneindige bos

Lange afstand, maar wel weer even zonder rugzak. Morgen, de laatste dag: Morrens - Lausanne, gaat mijn grote vriend weer mee.
Het was wel een hele natte dag vandaag, maar dat vermindert niet het tempo, integendeel,
het is niet te warm en je houd kortere of helemaal geen pauzes. Ik heb niet gekozen voor het advies van mijn boekje, maar zelf gedacht: dat moet de richting zijn en dan in ieder geval niet langs de verkeersweg (al is het rustig). Nu knijp ik hem niet snel, ook niet in een bos, maar als je nu al meer dan een halve dag er in aan het wandelen bent, nog geen mens gezien hebt en ook geen weg, dan begin je toch langzaam te twijfelen. Maar uiteindelijk kwam ik er toch uit en gelukkig bleek dat het eerste dorpje Etagnieres was en beter kon het niet. Ik had er wel al enkele overgeslagen, maar belangrijker, ik was nog maar 2 km van Morrens af en zo heb ik morgen een makkie naar Lausanne en zo was ook gedacht.
Inmiddels al een paar keer nat en ook weer droog geworden. Toen ik instapte in de auto van een vriendelijke jongeman was ik gelukkig even droog. Het laatste stuk terug naar het hotel heb ik weer lekker in de regen gelopen.
Zo, nog 1 dag en kijken of ik uiterlijk vrijdag terug kan.
Er zijn bij mijn volgers grapjassen die denken dat ik door blijf lopen tot Rome. Die moet ik helaas teleurstellen. Thuis wacht heel wat, vrouw, kinderen, kleinkinderen, familie en vrienden, onze tuin die Tineke een maand alleen heeft moeten doen, GroenLinks en meer. En u krijgt bericht als ik (wij) verder gaan. Tot slot vandaag toch nog iets grappigs. De eigenaresse van het hotel is een speciaal type. Scheit aan alles. Ik schat ze begin 50. Een kort wit zwart gestreept broekje, zwart mouwloos bloot truitje, met daar uit stekend hele magere armen en op haar hoofd een grote zwarte witte strik. Ik heb er al gezegd dat ik toevallig vandaag ook zo'n soort onderbroek aan had. Maar ze blijft stoïcijns, doet precies wat ze zelf wil in het hele hotel, overal stoffen hondjes etc, het hele dierenpark. Mijn kamer is de klimop (Liere) kamer. Op het burotje een grote kunstklimplant en langs de muren en aan het gordijn overal stukjes klimplant met ergens een kerstvogeltje er in.
Ze werkt als een paard, heeft de kamer zeer schoon. Het hotel heet La Chasseur en ligt in Orbe. Gisteren kreeg ik een appel van haar, omdat de groenteboer al dicht was, vandaag heb ik haar een hele grote appel teruggeven. Had ze niet verwacht.

1. Cor en Marianne:
    Hoi Ger,

Fijne laatste dag (voorlopig) morgen en wel thuis!

Cor en Marianne
  2. Hetty:
    13 mei 2014
    Laatste loodjes (stappen)... Was volgens mij een fantastische reis! En dan lekker terug naar Tineke en de rest van je familie. Lijkt me ook heerlijk voor je om Evi weer te zien, ze zal wel gegroeid zijn.
  3. Elly en Gianfranco:
    13 mei 2014
    Bravo Ger,we nemen ons petje voor je af,dat heb je goed en snel gedaan!Nog één dagje en je bent in Lausanne.En dan weer naar huis en uitrusten bij Tineke.Veel wandelplezier morgen en een goede terugreis naar Heerlen,ciaoooo!!
  4. Jeu:
    13 mei 2014
    Hallo broer goed gedaan,mooi dat je vrijdag weer thuis bent bij je familie ,morgen de laatste kielemeters succes.gr dor Jeu.
  5. Susan:
    Hoi Ger

Ik heb je reis met interesse gevolgd. Geniet nog van de laatste dag en natuurlijk van je thuiskomst. Tot binnenkort bij GroenLinks!
  6. Corry Kroon:
    14 mei 2014
    Weer een gedeelte zo goed als voorbij. Hoop dat je de laatste dagen beter weer hebt. Wandel ze nog effe.
  7. Léon:
    Geachte Ger,

Hoe kunnen wij "grapjassen" nu weten dat u niet naar Rome wandelt? De Francigena gaat toch naar Rome?
  8. Ilse en gerard Rietveld:
    14 mei 2014
    Geniet van je laatste dag. En een goede reis naar huis. Wij hebben genoten van je reisverhalen en kijken uit naar het vervolg, ooit. Groeten thuis.
  9. Joze:
    14 mei 2014
    Goed gedaan, petje af hoor...geniet van de dagen thuis met.
    grt Joze
  10. Huub en Hermine:
    14 mei 2014
    sterkte met de laatse loodjes en een fijne en veilige thuiskomst weer.Dan kunnen we gezellig weer eens wat afspreken.Gr,Huub en Hermine