13 oktober 2014 viverone - Santhia

13 oktober 2014 - Lausanne, Zwitserland

Late druiven     Cavaglia

13  oktober geen gelukkige dag.
Het is al vroeg met regenen begonnen en ook niet meer opgehouden. Nu heb ik wel goede regenkleding bij me, maar eventueel zoeken naar alternatieven om het wandelen aantrekkelijk te houden, kan geen kwaad en deze ook gevonden. Dat gaat alsvolgt: Je neemt de trein tot ongeveer 40 km. verder en hoopt dat het dan niet meer regent, maar die laatste vlieger gaat al niet op. Dan neem je een hotelletje, €40,00 met  ontbijt, direct bij het station.en neemt de bus naar Viverone, aan het prachtige meer, het Lago met die zelfde naam en wandelt dan terug naar Santhia waar mijn hotel is. Zo gezegd zo gedaan, maar de regen hield niet op en het zicht bleef belabberd. Veel heb ik niet gezien.
In het leleke stadje  Cavaglia hield het even op en heb er wat gedronken en van een Italiaanse mevrouw die Duits sprak wat adviezen gekregen. Ze is getrouwd met een Duitse man en ze wonen in Vivenone. Ze was er met haar dochter van 12, Michelle. Ik moet haar even noemen want ze volgt nu mijn weblog. 18.30 was ik weer in het hotel. Morgen, ik hoop op beter weer ga ik een ander deel lopen, n.l. Burolo - Viverone, dus ook weer eerst met openbaar vervoer.
Van morgen stond op het station in Point Saint Martin weer die Duitse jongen van gisteren.
(guna-guna) hij ging weer naar familie en heeft er voor gezorgd dat ik bij het 2 keer overstappen niet in Milaan terecht zou komen.
Je ziet toch soms rare dingen. Een conducteur die vlak bij de uitstapdeur staat en niet wil zien dat een moslima nauwelijks haar zware koffer uit de trein krijgt en dus ook niet helpt. Dit soort Italianen mag ik niet. Ik had ze al eerder met mijn pittige rugzak op mijn rug geholpen bij het instappen. Ze reisde naar Milaan en dan voor een maand naar Casablanca.
Jongens hebben niet zo de nijging om met je te praten, jonge meisjes willen dat wel, maar ook alleen maar om hun kunde van de Engelse taal te laten blijken en nergens anders meer om.
Dat was vroeger wel anders.  Nu zijn ze jonger dan mijn kleinkinderen.
Het is 19.00 uur en lig op bed en zie wat blauwe lucht. hopelijk zie ik die morgen ook.
Gegeten wordt waarschijnlijk tomaten met mozerella en iets van pasta. Probeer mijn gewicht goed in de gaten te houden.
Verder verheug ik mij nu reeds op de dag van morgen. Dan ga ik over de eerste 100 km. Zit dan op een aardig gemiddelde van 20 km. per dag.

1. Mieke:
    14 oktober 2014
    vroeg naar bed en vroeg op, dat leerden wij vroeger al bij de kabouters en gidsen:
    ga vroeg naar bed en sta vroeg op
    het is dan zo heerlijk buiten,
    slaap vooral met open raam
    als het vriest, dan mag je het sluiten!
    en zo is het Ger!! Hoop voor morgen een drogere dag............
  2. Eric:
    14 oktober 2014
    Leuk om je weer op de voet te volgen...
    :-)