12 oktober, Pont Saint Martin - Burolo

12 oktober 2014

Wijnranken tegen de rotsen    Ivrea centra    B&B langs de route. Niet op het juiste tijdstip.    Cesnola

12 oktober, Pont Saint Martin - Burolo, achter Ivrea.
Als dificulta aangegeven, maar dat viel wel mee. Wat ook meeviel was het tempo. Zonder rugzak gaat het veel sneller. En behalve enkele korte klimmen en behoorlijke stenen paden, liep het lekker.
Wat druilige weer, niet te warm en vrijwel geen zon.
Het meest opvallend zijn de vele wijnaanplantingen tegen de rotsen aan. Soort terrassen, waar iets wat op een afdak lijkt wordt gecreëerd, maar het afdak zijn dan de wijnranken.
En natuurlijk weer de prachtige dorpjes zoals je ze in Nederland nauwelijks nog ziet,  maar in België nog tegen kunt komen.
Goed halverwege vroeg ik mij af of ik nog goed zat en terwijl ik in de verte een man zag aankomen heb ik snel in de IPhone naar wat relevante Italiaanse woorden gezocht.
Toen hij mij naderde heb dit moeizaam verworven Italiaans over hem uitgestort. Maar nu bleek die arme stakker doofstom te zijn. Had ik het net zo goed in het Nederlands of Kichroads plat kunnen vragen. Gelukkig kwam er na enige tijd nog iemand en die bevestigde dat ik goed zat.
In Montestrutto koffie gedronken en op een centraal plein in Ivrea overheerlijk abricosensap.
Het was nog vroeg, dus Burolo was ook nog te halen en dus gedaan.
Met bus en trein terug en in de trein in gesprek met jonge man die op familiebezoek was en in Neus in een soort Snow World werkte. Zijn broer haalde hem bij het station van P.Saint Martin op en nu mij natuurlijk ook en ik werd keurig voor hotel Pont Romano afgezet.
Geef mij maar Italianen!

1. Cor en Marianne:
    Dag Ger,

Jij bent weer lekker aan het lopen, we vinden het knap dat je dat doet. Die Route door Italie zien wij trouwens ook wel zitten,
    geef ons dus ook maar Italianen!

loop ze en groetjes, Cor en Marianne
  2. Hans en Ingeborg:
    Hallo Ger,

Foto's zien er mooi uit. Fijn dat de Italianen zo behulpzaam zijn. Wandel ze verder. Veel grtjes je broer Hans, Ingeborg en Caya.
    Leuk de foto van de koeien....
  3. Hetty:
    Goeie reis en veel wandelplezier, Hetty en Jan Pieter
  4. Hetty:
    12 oktober 2014
    Ik heb een deel van je reisverslag gezien, Tineke heeft t me laten zien, mooie plaatsjes, en een mooie reis verder. Veel plezier!
  5. Mieke:
    genieten ger................
  6. Gerda en Jan:
    13 oktober 2014
    Hallo Ger, Wij genieten van je reisverslag en mooie foto s. Groeten, Gerda en Jan
  7. Elly en Gianfranco:
    13 oktober 2014
    Hallo Ger,leuk weer je reisverslag iedere dag te lezen,veel wandelplezier hopenlijk zonder regen! Groetjes!
  8. Harry en Desiree:
    15 oktober 2014
    Heel fijne reis en bedankt voor je leuke reisverhalen.
    Veel groetjes uit Vaals.