18 oktober 2014, naar Garlasco

18 oktober 2014 - Garlasco, Italië

HIer zijn 2 mogelijkheden aangegeven. Kies voor de kortste.   Verder richting GaladcoHier kun je goed zien hoe drassig het op rijstvelden is. Gele sawa's!  ,Wat groen tussen het vele geel.

18 oktober 2014, Saint Albino - Garlasco

Met wederom Prachtig weer en zomerse temperaturen aan een volgende flinke wandeling begonnen. Maar......vlak en ik denk dat dit 2 km per uur sneller gaat. Het landschap blijft nog steeds hetzelfde, wel zie ik meer reigers en dat komt weer door de vele slootjes waarmee de rijstvelden bevloeid moeten worden. Daar zitten ze, ook vele witte reigers. Voor dat je kortbij komt vliegen ze al weg. Tot Tromello flink doorgelopen en hier een langere rustpauze genomen. Geluncht met 2 zelf belegde broodjes. Vlak voordat ik wilde opstappen kwam er een man aan met zijn fiets en vroeg of ik nog een stempel nodig had in mijn Francigena paspoort. Hij bood aan met het paspoort naar de kerk te fietsen en er verder voor te zorgen. De mensen op het terras kenden hem en lieten blijken dat hij te vertrouwen was. Na 5 minuten kwam hij ook terug met gestempeld paspoort, en button met Francigena er op en een oorkonde. Pas nu zag ik dat zijn fiets in de Italiaanse kleuren was geverfd en dat er op de frame Francigena stond. Hij blij, ik blij en zo verlaat ik Tromello.
Na een goed uur bereik ik Garlasco en vindt al gauw een Hotelletje. Reeds op. booking.com gezien. Nu enkele adviezen als het om de prijs gaat.
vraag gewoon naar de prijs.
Laat blijken dat je dat te hoog vindt en zeg evt dat je Pelegrino bent.
Hij zal er dan ongeveer 10% van af doen.
Neig nu weer weg te gaan, maar roep wel nog even de magische woorden: "Senza Conto" En het wonder geschiedt. Zonder rekening.
Begin nooit met sensa conto, want dan wordt je gepakt.
Je haalt er zeker het avondeten uit.
Ik zit nu lekker met een Apporol in de bar. Ijs moet nog gemaakt worden, duurt 10 minuten.
Morgen richting Pavia. Ik moet proberen tussen de 18 en 20 km gemiddeld per dag te blijven.

1. Hub en mia:
    GOED ZO!!!!! mia/hub
  2. Gerda en Jan:
    19 oktober 2014
    Hallo Ger, In Italië moet je schijnbaar nog steeds alles uit onderhandelen. Groeten, Gerda en Jan
  3. Marjolijn meindersma:
    19 oktober 2014
    Je krijgt de kneepjes van het pellegrino vak al heel goed onder de knie. Kun je straks een goed handboek over schrijven.