19 oktober, Garlasco - Pavia.

19 oktober 2014

De binnenkomst in Gropello  Voor Gropello luxe verblijven  van de overledenen.  De imponerende Romeinse overdekte brug de stad.  In een raar verband gelegde stenen van deze Kerk in Pavia  De wassende dame, nog voor de brug.  De Francigena loopt er langs

19 oktober 2014, Galasco - Pavia
De dag begon al fout doordat,ik me verslapen had. Een half uur op weg en ik was de weg kwijt.
Bij een seniorhouse stonden een paar mensen buiten en een daarvan belde met zijn vriend, die wist er veel van en die zou met de fiets komen. Na 10 minuten was hij er ook en wist er ook nog alles van. Hij heeft een half uur met me mee gewandeld, tot ik weer op het rechte pad was, maar ook weer tijd verloren. De route loopt het eerste deel volledig langs een kanaal, niet saai, maar ook niet berauchend. In Gropello aangekomen in een Cafe, (weer Chinezen) 2 croissants gegeten en koffie en weer verder. De weg blijft zijn gelijkenis houden, maar voor Pavia wordt het mooier, doordat er een brede rivier bijkomt waar ik vlak langs wandel. Het binnenkomen in Pavia is helemaal mooi. Schuin over het water ligt de stad, met enkele grote kerken dominant er boven uitsteken. Voor mij 2 bruggen, waarvan de laatste bijzonder is. Volledig overdekt en ook hier moeten de Romeinen nog overheen gegaan zijn. De stad zelf oppervlakkig gezien.
Krijg morgen, denk ik nog een herkansing. Ik hou ook niet zo van grote steden. Ik vind dat je die met z'n twee'n moet bezoeken. Ik ben alleen liever in kleinere plaatsen.
Het was mooi, het was droog, wat zwaar, maar morgen gewoon weer op en ik hoop niet te laat.

1. Mieke:
    20 oktober 2014
    petje af Ger!En succes morgen......genieten...............
  2. Léon:
    20 oktober 2014
    "...maar ook weer tijd verloren

Tijd kun je niet verliezen, die is er altijd, in overvloed, zolang als wij leven.
  3. Léon:
    20 oktober 2014
    "...maar ook weer tijd verloren..."

Tijd kun je niet verliezen.Tijd is er altijd, in overvloed, zolang als wij leven.
  4. Marjolijn meindersma:
    20 oktober 2014
    Toch weer een leuke ervaring bij.senior house met man en fiets. Het zit even tegen en dan weer heel erg mee. Count your blessings