23 oktober 2014, Piacenzo - Fiorenzuola

23 oktober 2014 - Fiorenzuola d'Arda, Italië

Een mooie vertrek lokatie in Piacenza naar eerste rustpunt SAN Giorgio   De twee bruggen leiden beiden naar de stad.  Een vergelijkend beeld van de afgelopen dagen. Op de achtergrond de Appenijnen.  Over de brug van de Arda, nu zwakstromend riviertje  Tegenover de kerk van Fiorenzuola  Een blik op de oude kerk van SAN Giorgio

23 oktober 2014 Piacenza - Florenzuola
Van iemand uit het hotel kreeg ik een paar afkortingen mee voor Podenzano  tot Fiorenzuola. Die had ik ook hard nodig, maar het is nog steeds,vlak en ik wil,wat reserve tijd en km houden voor de Appenijnen, die tergend langzaam naderbij komen. Ik zie ze al een paar dagen.
Na het verblijf bij die bijzondere mensen Heb ik een redelijk hotelletje gevonden. Ze zijn in deze prijsklasse allemaal gedateerd, maar hebben alle voorzieningen tot bidet toe.
Sensa Conto heeft ook weer zijn invloed op de prijs gehad.
De Laatste dagen houdt ik mij ook een beetje bezig met de plussen en minnen van de Iralianen, maar ik moet een beetje oppassen want ik heb een Italiaanse zwager
Daar komen er dan enkelen:
De plussen: de drank, koffie en thee zijn goedkoper dan in Ned. Ze zijn vriendelijker en nemen veel tijd om iets uit te leggen. In de apotheken kun je overal je bloeddruk gemeten krijgen. Er zijn nog vele kleine winkeltjes De vrouwen dragen hogere hakken. Heeft wel wat, maar hoe kunnen ze daar toch op lopen.
Op wandelpaden lopen ze onder het spinnenweb door dat over de weg hangt En dat betekent dat ik dat over me heen krijg. Laat ik dat maar voor hun positief noemen. Enz.
De minnen: ze roken te veel, veel tabacco's draaien goed. Cenza conto zit er nog steeds in. Ze doen weinig aan het opknappen van hun hotel. Ik denk geen geld voor.
100 meter Is 200 meter en 500 is een kilometer. 15 minuten is 30 minuten en een uur zijn twee uur.
En daar zal,ik het maar bij laten. Ik denk dat ik er ook al heel wat ben tegengekomen die op mij kritiek hebben. Mijn directheid van vragen stellen zullen ze wel niet altijd appreciëren. Komt natuurlijk ook omdat een lange aanloop veel meer kennis van de Italiaanse taal vereist.

Morgen weer meer. Ik ga wat eten.

1. Mieke:
    23 oktober 2014
    lekker gegeten Ger? Een mooie dag morgen.........