24 april 2014 op weg naar Corbeil

Fam. Yverneau    Gele velden     Aantrekkelijke weg        Lange wegen

Donderdag 24 april 2014

De rustdag goed gebruikt. Om op de route te komen moet ik 15 km. overbruggen en het heeft geen zin om die ook nog te lopen, want dan kom ik weer met overnachtingsmogelijkheden in de knoop. Dus ik moest een lift hebben, want het is de enigste manier om er te komen en tegen de avond was het gelukt. Een zakenman in het hotel uit Ofxford was bereid mij te brengen maar wel al om 7.30 uur. Om 8 uur stond ik dan in Coole en kon het wandelen weer beginnen. Het is prachtig weer en ik had er ook weer zin in. De wegen zijn ontstellend lang, maar wat het weer goed maakt zijn de zeer uitgestrekte gele velden.  In Humbauville vroeg ik een kind naar een bed en hij bracht me naar zijn moeder, aardige vrouw, groot onderkomen  huis, drie kinderen en haar man is farmer. Zij is lerares. Leven volledig anders als wij gewend zijn, maar heel ontspannen. Zij vond het wel leuk een kamer beschikbaar te houden voor wandelaars.

Prijs: je geeft maar wat. Daar is de ijskast en doe maar of je thuis bent. Een rommeltje maar wel aantrekkelijk. Ik zit nu in hun woonkamer, met op de achtergrond bliksem en gedonder, mijn verhaal te tikken. Ik ben verder zonder rugzak gewandeld, had haar telefoon en als ik er genoeg van had hoefde ik maar te bellen en werd ik door haar opgehaald. Ik heb dus nog een tijdje van het landschap genoten en ben behoorlijk opgeschoten. Morgen wordt ik afgezet waar ik ben opgehouden.

Hier wou ik het vandaag maar bij laten.

1. Eric:
    24 april 2014
    Leuk om te lezen hoe het je vergaat Ger. Hoeveel kilometer heb je in de benen? Geniet er van.
    Gr,
    E.
  2. Cor en Marianne:
    Hoi Ger,

dit zijn nu van die mooie ervaringen die je maakt als je niet in een hotel gaat en de dingen gewoon laat gebeuren....

Groetjes, Marianne
  3. Gerda en Jan:
    25 april 2014
    Hallo Ger, Met genoegen lezen wij je reisverhaal. Het ontbreekt jou niet aan improvisatie om te komen tot een slaapplaats. Wij hebben gisteravond genoten van het concert van Makis Seviloglou in een uitverkochte kloosterbibliotheek. Groeten van Gerda en Jan
  4. Marjolijn meindersma:
    25 april 2014
    Je komt dagelijks aardige behulpgame mensen tegen dat valt echt op. Als dat zo doorgaat moet mijn wereldbeeld helemaal op zijn kop. Geniet ervan.