25 april 2014, verder naar Brienne le Chataux

25 april 2014 - Brienne-le-Château, Frankrijk

Vertrekpunt 25/04   Belicinicourt EgliseHet typische kerkhof met mevr. De Witte    De scheiding van 2 wegen     Lange wegen

Ik werd om 9.00 uur wakker. Was toch wat veel geweest gisteren, maar voel me weer goed. Het ontbijt stond klaar en ook une Petite baquette en een tomaat voor onderweg.

Aangezien ik behoorlijk later kon vertrekken heb ik mij 8 km verder door madam laten afzetten, want zij stond al weer klaar met haar auto. Wat een vriendelijke mensen en hoe eenvoudig gelukkig kan zijn heb ik hier kunnen zien. Op de route afscheid genomen en gewoon weer verder. Weer: dreigend bewolkt. Weg: ongeveer kaarsrecht met weer veel gele velden. De plant wordt gebruikt voor zowel olie in de auto als in de keuken, heb ik mij laten vertellen. Soms zie ik een soort aspergebed, opgehoopt, maar het blijken aardappels te zijn. De weg is recht, weinig bochten, dus ik kan niet veel met mijn fantasie. Tussen alle velden op een kruising de splitsing van de Camino en de Francigena.

In het gehucht (83 inwoners) Belicinicourt een langere pauze gemaakt, uitgenodigd voor een kop koffie, bij lokale mensen. Zij had ook de sleutel van het oude kerkje.laatst overledene in 2002, toevallig met de naam mevr. De Witte.  Op iedere steen staan nog eens kleine steentjes van Fam. Vrienden en bekenden. Schrik niet, want ik wordt (eens) gecremeerd. Zo maak je wat mee en daar doe je het voor. Voor de rest blijft de weg identiek. Kijk maar naar de foto,s.

En als ik er genoeg van dreig te krijgen denk ik aan iemand die het zelfde heel graag zou willen doen (M) maar dat even niet kan. (Alleen voor insiders).

En zo kom je dan toch, wel kapot, later dan gepland aan in Brienne le Chateau

Morgen naar Bar sur Aube en dan wordt ik toch een beetje trots op mezelf.

1. Jo piefer:
    25 april 2014
    Ger doe rustig en de groeten aan Tineke
  2. Elly en Gianfranco:
    25 april 2014
    Ger,wat fijn dat je zulke gastvrije mensen tijdens je pelgrimstocht ontmoet.Volgens ons zijn de gele bloemetjes koolzaad,waar inderdaad industrie-olie van wordt gemaakt.
    Het allerbeste,Ger,en 'n mooie wandeldag morgen.Ciao!!
  3. Jeu:
    26 april 2014
    Bonjour Ger,
    Ça va? Ik vind het wel heel knap dat je zo veel en ver wandelt! Aan je bericht te lezen, wonen er aardige mensen in Frankrijk! Heb je ook al in de regen moeten lopen? Ik hoop van niet ;)
    Succes met de rest van je tocht!

Met vriendelijke groet,

Celina
  4. Gerry en Boogie Lymandt:
    26 april 2014
    Ger, dat je dat kan, grote klasse en alles heel interessant.
    Hou vol, maar ik denk dat lukt wel.
    Het beste dus.
    groetjes van Gerry en Boogie
  5. Christel:
    27 april 2014
    Bon apres-midi Gerard,
    Heb het gevoel dat het heel goed gaat, ga vooral zo door
    en ontmoet natuurlijk nog veel aardige en vriendelijke mensen.
    Aussi pas encore seul?
    Groetjes, Christel.