25 maart 2015 Radicofani - Acquapendente

26 maart 2015 - Lausanne, Zwitserland

Onderweg naar Ratificano  Acquapendente in de crypte  ionderweg

Om 7.30 uur in de regen vertrokken en dat is zo de hele dag gebleven. Dat betekent: alle regenkleding aan, poncho nog eens over alles heen, verstand op nul en afdalen vanaf 720 meter. Na een tijdje bij een verlaten boerderij wat kunnen rusten onder een afdak en dat een tijdje later nog eens ergens kunnen doen. Gelukkig was het geen modderpad. Dit deel is vrij uitgestorven. Je ziet hier ook geen olijfbomen en ook geen wijngaarden, alleen een soort groen gras, afgewisseld met rotsravijnen. Wat er nog woont leeft van schapen en Agritorismo. De loslopende honden bij de schapen deden wel gevaarlijk maar waren het gelukkig niet. Ondanks dit barre weer toch van de mooie natuur genoten en een dag als deze hoort er ook bij. Uiteindelijk een klein kroegje bereikt, waar nog al wat rare snuiters bij elkaar zaten. Ik zal ze maar niet nader omschrijven, want dat wordt erg moeilijk. We hebben even aan incest gedacht! Ook kwam er nog een kleine man naar binnen spelend op een doedelzak. Moest een paasliedje zijn. Hij wenste iedereen een prettige Pasen en hield je een muntenbakje onder de neus. En dat alles gebeurde op ongeveer 4 bij 3 meter.
Er waren zeker 8 mensen binnen, dus volle bak. Voor het toilet moest je naar een ander gebouw. Zeldzame ervaringen. Toen we van de regen meer dan genoeg hadden hebben we het laatste gedeelte een bus naar Acquapendente genomen. En in het hotelletje waar we nu zitten stroomt de regen als een beek de straten af. Het komt haast naar binnen.
Nu zorgen dat alles weer droog is voor morgen, maar eerst zelf even opwarmen onder de dekens.
Tot morgen.

1. Mieke:
    26 maart 2015
    bijzondere ervaring in de regen............lijkt nederland wel.................
  2. Gerry en Boogie Lymandt:
    27 maart 2015
    Hoi Tineke en Ger,

geweldig, interessant, vol houden, maar dat lukt wel.

groetjes Gerry en Boogie