28 oktober, 2014, Castellioncio - Passo del Righetto

28 oktober 2014

En nu verder naar Passo del Righetto  Verder met het kerkje achter me latend.  De poort naar de Toscana  op de Passo della Cisa  Af en toe stil staan en achterom kijken loont zich  Even een pauze om bij te komen.  Een burgt bij binnenkomst can Berceto  Spreekt voor zich.  Dit zijn de paden in de Toskana

28 oktober, 2014, Castellioncio - Passo del Righetto
Ik moet mijn mening t.o.v de zwaarte St.Bernhardpas en Appenijnen bijstellen en om de volgende reden:
De St. Bernhardpas is weliswaar een stuk hoger, maar als je boven bent is het alleen nog maar afdalen naar Aosta. De Appenijnen gaan maar door na de ene klim en afdaling komt gelijk de volgende en zo maar door. Dat is het nog niet alleen, maar de paden zijn ook nog eens veel slechter dan naar de St. Bernhard. Dus Fred Gillissen heeft het bij het rechte eind gehad, daarom was hij wethouder en Ik maar gewoon raadslid.
Ik ben blij dat ik er af ben. Voor mij was het meest imponerend de Passo della Cisa, de overgang naar de Toscana. Daarna heb ik het nog gered tot Passo del Righetto en toen moest ik terug naar Berceto, want na 16.00 uur wordt het behoorlijk kouder. Daarom wil ik ook morgen hier weg. Ik wist ook niet dat Berceto zo ver van de trein afligt. Ik probeer morgen Pontremoli te bereiken, daar 2 dagen te blijven en dan in ieder geval het deel Passo del Righetto Pontrimoli te doen. Hoe dat weet ik nu nog niet, maar neem maar aan dat ik daar ook wel weer wat op vindt. Eerst moet ik hier uit dit leuke hooggelegen koude dorp weg, want ik voel iets opkomen daar wil ik nog niet aan denken. In ieder geval met Pracetamol begonnen.
Tot slot vandaag: overweldigende natuur, stralend tussen 11.00 en 16.00 uur en er voor en erna tussen de 2 en de 7 graden.

1. Hans en Ingeborg:
    28 oktober 2014
    Hallo Ger,

Even rustiger aan, veel beterschap. grtjes Hans en Ingeborg
  2. Véronique:
    29 oktober 2014
    Hoi Ger,
    Ik had je nog geen berichtje gestuurd, maar ik volg je elke dag. Ik geniet van je belevenissen en verhaaltjes en hoop dat je je vandaag weer goed voelt.
    Groetjes van Véronique
  3. Marjolijn meindersma:
    29 oktober 2014
    het is een reis met vele hoogte- en een enkel minder puntje. Van het warme vlakke land naar de koudere hogere oorden en dan ook nog pcm nodig. Die extra rustdagen zullen je goed doen, wellicht is er ook nog een lieve Italiaanse mamma te vinden voor een hete grog. keep going,