6 april 2015 St.Pietersplein en meer. 2de Paasdag.

6 april 2015 - Roma, Italië

2de Paasdag op het St.Pietersplein  Volle zon  En hier ook volle zon  Bedankt voor de bloe.............men  Op weg voor het Testimonium  Testimonium ophalen  Het Testimonium

In de ontbijtruimte van het Hotel vanochtend kon je al zien dat het in Rome ook vandaag druk zou zijn en dat bleek al gauw toen we probeerden in de metro te komen. Ook naar het Vaticaan stroomden weer de mensen naar toe, zeker nu met dit mooie weer. Het was er overvol en we hebben een tijdje in de rij gestaan voordat we naar binnen, in de St.Pieterskerk, konden komen. We moesten allereerst naar de sacristie voor het Testimonium, zeg naar oorkonde van de wandeling. Met het wandelpaspoort in de hand verliep dat onverwachts heel goed, afrasteringen werden weggehaald en deuren gingen open. Binnen zat een priester die ons verwelkomde en nog enkele heren en na 10 minuten stonden we weer buiten met het getekende Testimonium. Dit was dan ook de finale sluiting van de wandeling.
We hebben overigens van velen van jullie felicitaties binnengekregen voor het afronden van deze Francigena, waarvoor, ook namens Tineke hartelijk dank, zoals ook dank voor jullie stimulerende berichten gedurende 16 weken.
Daarna hebben we een mis bijgewoond in de St.Pieter en nog wat rondgekeken en verbaasd over de rijkdom van deze Kerk. Het plein stond weer vol met mensen, ook de wegen er naar toe en eigenlijk de hele stad. De Trevifontein stond helaas in de steigers.
Morgen aan het ontbijt kunnen we weer zien hoe druk het in de stad wordt. De verwachting is een stuk minder. Hoe gek het ook klinkt, we zijn nu moe van het slenteren en waren die drukte tijdens de gehele wandeling niet gewend. Ook dacht ik telkens dat ik mijn Leki wandelstok kwijt was, maar die had ik helemaal niet bij me.
En nu liggen we weer even op bed, rusten uit, slapen wat en gaan rond 20,30 uur eten.
Gelukkig wordt dit thuis weer vroeger. Thuisgekomen zal ik jullie een laatste verslag doen toekomen en dan even op de plaats rust.
Tot ziens, waar dan ook.

1. Ilse en gerard Rietveld:
    6 april 2015
    Het testimonium hebben jullie dik verdiend. Wel jammer dat we geen verslagen en foto's meer krijgen. Je gaat er naar uitzien he. Dat wordt afkicken voor ons. Geniet er nog even van en een goede reis naar huis. Groetjes Gerard en ilse
  2. Véronique:
    6 april 2015
    Ik had jullie bericht nog niet gelezen. Wat geweldig om met Pasen in Rome te zijn. Lijkt me echt een belevenis. Maar dat was de hele tocht natuurlijk. Knap gedaan!
    Nog fijne dagen en een goede reis terug.
    Groetjes van Véronique
  3. Jeu:
    6 april 2015
    Hallo Ger Tineke. Wat een geweldige prestatie om samen op het ST Pietersplein aan te komen apart en mooi einddoel,ook nog op Pasen .Wens jullie nog mooie dagen in Romen,GR Jeu Mathilde.
  4. Mieke:
    7 april 2015
    lieve Ger en Tineke, Nogmaals CHAPEAU!!!!!!!!
    Het was toch maar weer een hele reis met allerlei belevenissen die heus niet allemaal gemakkelijk waren!! Heel mooi dat ik een beetje met jullie mee kon reizen. Heel erg bedankt!! Geniet nog even van het mooie Rome!! En als jullie thuis zijn hoop ik nog eens iets van jullie te horen. Bedankt voor alles Ger! Bijzondere wandeldagen!!!