1 april 2015 Sutri - Campagnano

1 april 2015 - Lausanne, Zwitserland

Bij het oude Amfitheatro  in Sutri. Bestond uit 9000 plaatsen.  Zo maar een stukje natuur  En idem  Rustpunt met de rugzak tegen een boom. Anders was er niets.  Lang genieg gezeten  Genieten van het stralende weer en de natuur

Een eigenaardige dag vandaag. Waarom? We hebben een goed tempo, het weer is 's zomers en toch komt er maar geen einde aan de wandeling. Achteraf ligt de verklaring voor een deel aan een routebeschrijving die niet in overeenstemming is met de bewegwijzering. We moeten langs een meer komen, maar we komen niet langs een meer. De afstand is veel langer dan aangegeven en tot slot een zeer lastige en lange klim naar Campagnano.
Neen, hier niets van storm, maar schitterend weer. De grote groep Ierse scholieren halen ons weer eens in, maar 1 moet terug omdat hij zijn short is verloren. Ze spelen ons ook in de wielen, want in Campagnano waar we een hotel wilden nemen, bleken zij het hele Hotel gereserveerd te hebben. Gelukkig nog een ander gevonden, maar nu korter bij Rome stijgen de prijzen fors. We blijven hier 2 dagen en lopen dan weer eens zonder rugzak.
Vermeldenswaardig zijn nog een paar feiten:
Halverwege is een kennel die sinds kort ook B&B heeft. We mochten er even rusten, want er was weer nergens een bank. Als iemand van plan is deze route ook eens te lopen, zal ik ook dit adres aan jullie doorgeven. Verder valt te vermelden, dat we nog de hele dag tussen de hazelnootplantages hebben gelopen, maar ook vele grote kudde schapen hebben gezien. En ook vandaag weer agressieve loslopende honden op ons pad. Ik ben altijd bang dat ik door mijn bloedverdunners in een klap leegloop als ik door die engerds gepakt wordt. Zal je maar net voor Rome gebeuren. We weten nog niet of we Paaszondag in Rome willen aankomen. Op het St. Pietersplein staan 100.000 mensen en ongevaarlijk lijkt ons dat niet. We zijn er nog niet uit. Ik hoop wel dat jullie er allemaal zijn (voor eigen rekening)!!!
Nu liggen we op bed bij te komen. Tineke met Sudoku en ik met het verslag. Er is op de kamer geen Wifi, dus ik moet naar beneden.
Tot morgen.

1. Mieke:
    1 april 2015
    weer gelukt jullie!! ik zou ook bang zijn voor die honden. maar als er iets gebeurd kunnen jullie gewoon de paus bellen. die komt gelijk op zijn fietsje........hihi....ja Ger, jullie zijn al bijna in Rome......super!! succes morgen!!
  2. Leontine:
    Lieve Opa ...fijne paasdagen...Merel
  3. Jeu:
    2 april 2015
    Hallo Ger en Tineke bijna het eindpunt gehaald,top prestatie van jullie,met de Pasen in romen zijn lijkt mij geweldig,er is zeker goede beveiliging,nog een fijn Paasveest,groetjes Jeu en Mathilde.
  4. Joze:
    2 april 2015
    Geniet maar nog van de laatste kilometers en zeker van het mooie weer...als jullie terugkomen alles uit die rugzak en het zonnetje erin stoppen en mee terug nemen hierheen....prettige paasdagen.
    Grt Joze.
  5. Cor en Marianne:
    3 april 2015
    Hi Ger en Tineke,

Geniet van jullie laatste loodjes, intussen hebben wij ook lekker weer en verheugen ons op Pasen.
    Voor het geval jullie tussen de meute staan zondag:
    (lijkt me heel bijzonder) doe de Paus de groeten van ons.

Fijne Pasen, groetjes, Cor en Marianne
  6. Guus Vijgen:
    5 april 2015
    Dag Ger en Tineke,
    Ben benieuwd naar jullie wederwaardigheden. Ga er eens voor zitten om jullie blog te lezen. Wij zijn al een tijd onderweg vanaf de Brenner naar Rome. We lopen in clusters van etappen, elke vakantie weer een paar. Binnenkort pakken we de draad weer op vanuit Spoleto. Veel plezier in Rome. Maar of het nu dadelijk zo prettig is om in zo'n massa van duizenden op het St. Pietersplein te staan? Hoe dan ook, zoals gezegd veel plezier!

Groet, Guus Vijgen