31 maart 2015 Vetralla - Sutri

31 maart 2015 - Sutri, Italië

Door de hazelnootplantagesUit het bos in de volle zon  Ook hier  In Sutri aangekomen  image

Nu dacht ik dat ik de slaapkamerdeur had afgesloten, maar hij was vanmorgen wel open.

Zouden er dan toch nonnen op onze slaapkamer. Geweest zijn? k heb een keer toen ik in het donker naar de wc moest een donkere schim. Gezien. ze zijn ook nog haast

allemaal zo donker in het gezicht. Het kan ook zijn dat ze gewoon zijn komen bidden voor ons.
Ik heb een trauma overgehouden van een non op de kleuterschool in de Bloemendael in Vaals. Ik zal wel iets gedaan hebben wat voor haar aanleiding geweest is mijn korte broek tot aan mijn bilspleet omhoog te trekken en er eens flink op los te meppen. Ik zal het mijn hele leven niet vergeten. Volgens mij heeft ze hier veel plezier aan beleefd.
Deze morgen goed maar eenvoudig gegeten. Tineke maar steeds voor en na het eten  kruisjes maken, de Heiden! Was een bijzondere ervaring.
De wandeling was een feest. Stralend weer, dus minder kledingmaan.
Het eerste deel gaat langzaam stijgend door een mooi bos en daarna enkele uren door hazelnootplantages. Een lokale boer legde uit dat de hazelnoten aan de bomen blijven tot ze volledig rijp zijn en op de grond vallen. Dan worden ze met een soort stofzuiger opgezogen. Ze gaan niet in de Nutella, daar zijn ze te goed voor. Die komen nl. Uit India.
Dus vandaag genoten van de prettige paden, de grote hazelnootplantages en het schitterende weer en niet wederom van agressieve honden.
Tot morgen.

1. Cor en Marianne:
    Hi Tineke en Ger,

Als wij dit verhaal zo lezen zouden we jaloers kunnen worden
    op de mensen die in het zonnetje voor Rome onderweg zijn,
    hier gaat de wereld zowat onder, storm en massa's regen,
    meer herfst dan voorjaar dus jullie missen niks hier,
    geniet van al dat moois onderweg,
    groetjes, Cor en Marianne
  2. Mieke:
    ja, mooi om te lezen Ger!! Wij ploeteren verder hier...hihi
  3. Paul Elshout:
    1 april 2015
    Hoi Ger, het begint me ook weer te kriebelen als ik jouw verhalen lees. De schoonheid van de omgeving, het genieten van het alledaagse, de jeugdherinneringen.... alles wat het leven interessant maakt, komt bij elkaar en komt naar boven als je de rugzak omdoet en een tijdje in een vreemde omgeving de ene voet voor de andere plaatst. Veel plezier verder en..... hoe zeg je Ultreia op zijn italiaans?? Paul
  4. Véronique:
    Hoi Ger en Tineke,
    Jullie maken wel veel mee. Enge hondjes, enge nonnen...
    Nog heel veel plezier samen.
    Groetjes van Véronique
  5. Fred Gillissen:
    1 april 2015
    hoi Ger en Tineke, foto's en aantekeningen roepen mooie herinneringen op. Jullie zullen het jammer vinden als het voorbij is. Geniet!!!!!! Gr Fred
  6. Salvatore:
    1 april 2015
    Hallo we meet today I hope you are safe in a nice b and b lol have a nice holiday and many adventures!!!!!!
    please if you can help us