Maandag 23 juni 2014

23 juni 2014 - Lausanne, Zwitserland

Door het Rhône dal       Helicopters bevloeien wijngaarden      Mooie vergezichten       Doet me aan Bressanone denken

Vandaag afscheid genomen van het meer van Genève
Met nieuwe en betere onderbroek probleemloos verder.
Het klinkt misschien vreemd maar een groot deel van de wandeling ging vandaag door het Rhône dal, met tussen ons in wijnvelden en bergen. We passeren de plaatsen: Roche, Versvey, Versmorey, Vorne en tot slot Aigl. We prijzen ons gelukkig dat wandelen onze "Leidenschaft" is, want het is voor ons de enigste manier om wat je ziet ook in je brein op te kunnen slaan.
En bovendien kom je bv met de auto niet gauw 10 reigers in een klein veldproeven tegen of een  helicopter die bezig is wijngaarden te besproeien. Met wat is voor mij raadselachtig. Ook een paar keer moeten schuilen voor regen en onweer, maar steeds kortstondig. In Aigl lang moeten zoeken naar een goed hotel of B&B. Na kleine 2 uur gevonden. Goed verzorgd B&B voor 2 dagen, want dan kunnen we een dag zonder rugzak lopen. Komen dan terug met de bus en gaan de volgende dag eerst met bus en dan weer met rugzak verder. In het stadje wat gegeten en de wedstrijd Nederland Chili gekeken.
We beginnen de St Bernhardpas te naderen.

1. Corry Kroon:
    24 juni 2014
    Mooie verslagen. Is genieten. Wandel ze Tineke en Ger. Groetjes uit Kerkrade.
  2. Gerda en Jan:
    24 juni 2014
    Beste Tineke en Ger , Een dag wandelen zonder rugzak heeft iets bevrijdend. Gisteravond zeker geproost op de overwinning van Oranje met een heerlijke Rhône wijn !!! Groeten Gerda en Jan
  3. Christel:
    Hoi Tineke en Ger,
    Fijn om jullie verslag te lezen, geniet maar lekker.
    groetjes, Christel
  4. Marjolijn meindersma:
    24 juni 2014
    Toch ook leuk dat jullie ook voetbal kunt volgen. Ook gestoken in oranje? Onze groep in austria helemaal, na overwinning flink gefeest met all in drank, de vluggens nietwaar. Dan weten jullie.het wel
    loop ze lekker.
  5. Jeu:
    24 juni 2014
    Halo Ger&Tineke gaat lekker met jullie,geweldige omgeving,en op naar de St Bernhardpas geniet er van. Gr Jeu en Mathilde
  6. Cor en Marianne:
    Hoi Tineke en Ger,

Dat is toch genieten!
    Goed idee met die bus zonder rugzak, die zal ik eens onthouden. Veel wandelplezier samen,

Cor en Marianne