Zondag 22 juni 2014

22 juni 2014 - Lausanne, Zwitserland

Lausanne Vervey      instuur zoals je alleen vanaf een boot kunt zien     Chateau Chillon voorbij Montreux       Samen voor Chateaux Chillon

Een bijzonder mooie dag. We hebben aan het meer van Genève de boot genomen naar Vervey.
Konden daardoor niet eerder weg dan 9.30. Een bijzonder,mooie vaartocht van ongeveer een uur.
Schitterend weer. Niet ver van 30 graden. Helder,en mooie vergezichten. Het deed me denken aan de modelspoorbaan van Jongen uit Heerlen. Hoge hellingen met op verschillende nivo's treinen door het groen, door de wijnvelden. En ook nog lekker koel op het water.
Van Vervey zijn we gaan wandelen naar Villeneuve, alleen maar langs het water. Ook langs de zeer mondaine badplaats Montreux. Achter deze stad ligt half op het water het Chateau  Chillon
Zoek het op bij Google. Na heel wat vocht gedronken te hebben rond 17.00 uur een goed Hotel gevonden, direct aan het meer. Kwaaltjes, ja, kleine kwaaltjes. De dr. weet wel welke dat kunnen zijn bij 30 graden. Bv. de onderbroek schuurde te veel in mijn liezen. Uitgedaan en opgelost.
Tineke gaat als een tank met haar nieuwe schoenen en kan beter tegen de warmte.
Nog iets bijzonders gebeurd? De hele dag was bijzonder. Wat een mooi land.
Oh ja toch,nog: ik keek vanmorgen in mijn mail, checkte mijn lot uit de miljoenenloterij en zag dat we €130,00 gewonnen hadden. Dus de dag kon niet meer stuk!! We zijn binnen!!

1. Ilse en gerard Rietveld:
    22 juni 2014
    Een goed begin van de volgende etappe lees ik. Ook veel gezelliger met Tineke er bij. Het geluk is dus aan twee kanten aanwezig, je vrouw en de miljoenenloterij. Geniet van alles en veel wandelplezier samen. Groetjes Gerard en ilse
  2. Marjolijn meindersma:
    23 juni 2014
    Wat een bofkont: mooi weer, mooi land, mooi water en ook nog winnen in de loterij. Mag het een tandje minder. Toch dan maar heel veel plezier van een jaloerse oostenrijkganger met in elk geval ook mooi weer. Vanavond hele groep.in oranje voor buis.