8 mei 2014, de stad uit en op weg naar Tarceny

8 mei 2014

Langs de Doubs   Het vredes monument      Chapelle des Buis    De berg op   Vlak voor Tarceny

Via de stad, langs de rivier de Doubs op weg naar de eerste zware klim naar het Liberte monument boven Chapelle de Buis. Mooi stukje route, maar zwaar vooral doordat ik op een pad liep
(had anders gekund) wat grotendeels weggespoeld was door de regen. Genoeg mounten bikers   gezien die hier van genoten, maar voor mij was het zwaar. Bovengekomen een fantastisch zicht op Besancon, met nu de Citadel op de voorgrond.
Vervolgens bereik je via een deel van de afdaling de Chapelle des Buis. Naar Tarceny werd het een stuk gemakkelijker.
De natuur is aan het veranderen. Het is nu veel heuvelachtiger. Ik hoop dat dit mee gaat vallen de komende dagen. Eerste doel,morgen, Ornans. En waarschijnlijk nog wat meer.

1. Elly en Gianfranco:
    8 mei 2014
    Hoi Ger,fijn dat je nu in Besancon bent,moet een mooie stad zijn en ga daar het e.a. bekijken, wij vinden het leuk om wat fotos te krijgen.Veel wandelplezier,ciao,ciao!!
  2. Marjolijn meindersma:
    8 mei 2014
    Wel mooi langs het water. Is ook zeer toepasselijk om rond bevrijdingsdag het monument de la liberation te bereiken en alle gevallenen te herdenken. Achteraf kun je heel trots zijn dat je deze strapatzen "gemeesterd" hebt.
  3. Mieke:
    9 mei 2014
    Ha stoere Ger, Dat was weer een pittig dagje!! Goed gedaan!
    En voor morgen weer veel succes! Geniet van al het moois dat op je pad komt!!
  4. Jeu:
    9 mei 2014
    Lieve Ger W E waren gisteren in Banneux ik heb daar ook een kaarsje voor jouw aangestoken,vooral nu je rugzak af en toe niet meer je beste vriend is,ik weet zeker na rustdag wel weer.Verslagen en foto's van je zijn mooi indrukwekkend.let goed op je zelf verder veel wandelplezier .je schoonzus Mathilde.