7 mei 2014 de laatste lootjes naar Besancon

7 mei 2014 - Rome, Italië

Nog buiten de stad     Monument in het park      Een blik op de stad vanaf de Citadel

Om 9.00 uur kon ik toch vertrekken voor de echte laatste km. naar Besancon.

Her is ook voor driekwart niet met de andere wandelingen te vergelijken. Zeg maar je bent op de Sneeuwberg en je moet naar Heerlen, alleen Franser. Bushaltes, dus ook bussen, chique wijken waar chique mensen wonen, die dus ook niet met je praten.  En uiteindelijk zie je in een dal Besancon liggen en verder op, op een heuvel de beroemde citadel. Je hoort nu ook constant het geronk van verkeer.
Ik heb nog tijd genoeg gehad om ook de stad te bezoeken en met name de Citadel. Alles met de bus, zoals je van een wandelaar mag verwachten
Is gewoon een tijdsprobleem.
Morgen doe ik dat laat in de middag ook, want ik begin vroeg richting Lausanne, de stad uit. Dan heeft mijn rugzak dat gedeelte niet "gedragen" te worden.
De stad is mooier dan Luik, wel vergelijkbaar, ook al omdat de rivier de Dou hier dwars door de stad loopt. De huizen zijn mooier intact gebleven of gehouden. Centre Commercials hebben ze buiten de stad en daarom een leuke aaneenschakeling van kleine winkels. Misschien morgen nog iets meer over de stad.

1. Marjolijn meindersma:
    8 mei 2014
    Dat laat ik mij niet nemen als eerste een reactie. Intinteressante bus pelgrim wandelaar ben jij. Kom net van beleggingsclub dus van die mensen die je nu in de stad tegen komt. Die niets zeggen. Maar schijn kan bedreigen. Landschap wordt wel mooier lijkt mij. Keep going
  2. Mieke:
    8 mei 2014
    mooi Ger, weer een stapje verder!!
  3. Huub en Hermine:
    8 mei 2014
    Hallo Ger,wat een ervaringen allemaal.Leuk hoor en ook prettig voor je te weten wat je mist,dan is het nog fijner thuiskomen straks,nog even volhouden dus.Leuk ook om je verhalen te lezen zodat we je kunnen volgen.Sterkte en nog veel plezier bij her vervolgen van je wandeling.Groetjes,Hermine en Huub.