21 oktober, Sancta Christina - Orio Litta

22 oktober 2014

Pelgrino tegels op het grindpad  Nog steeds mooie vlakke begaanbare paden.Een kapelletje in de velden, vlak voor Ohio Latti.Wie wil er niet in zo'n mooie kast biechten?  Een brug over een zijtak van de Po.  Weer eens uren langs de rivier.  Ik hou van deze mooie kleine plaatsen.

21 oktober 2014, Sancta Christina - Orio Lita

In Sancta Christina was markt, dus daar kon ik gelijk wat voedsel voor vandaag kopen.
En dan gaat het verder en alweer op een prachtige dag.
Even buiten het dorp verlaat ik het asfalt en wandel geruime tijd over een gedeeltelijk graspad en langs een brede sloot. Ik passeer weer zo'n typisch kerkhof en bereik Miradolo Terme. Via Chignolo Po, met een mooi kasteel maak ik In Lambrinia pause, in het enige lokale cafeetje.
De rest van de wandeling gaat over een uitstekend grindpad. Op iedere paar honderd meter is in het grind een grote tegel geplaatst met een Pelegrino er op en aan de kant worden die nog eens verticaal herhaald. Het schijnt een heel nieuw pad te zijn En gaat naar een dorp dat ook een Francigena dorp wil zijn, nl. Orio Litta. In de verte verschijnt eerst een kapelletje, midden tussen de akkers en daarna wordt het dorp zichtbaar met zijn kerk en burgt.

Mijn nieuwsgierigheid om te weten waarom in al die kroegen die ik tegenkom Chinezen zitten wordt bevredigd. Met mijn steeds beter wordend Italiaans stel ik de vraag aan een Italiaan, waarmee ik buiten op het terras zit. Hij is er stellig van overtuigd dat hier de Chinese maffia achter zit.
Dat weet ik dan ook weer.

Beste volgers. U merkt dat ik nauwelijks reageer op de vele reacties van jullie, maar dat heeft uiteraard redenen. Allereerst ontbreekt mij de tijd. Ik probeer iedere dag het verslag te maken, Tineke te mailen of sms'en en dan is de dag ver gevuld. Sorry hiervoor. Bovendien ga ik dan persoonlijk reageren en dat lijkt me niet verstandig. Jullie reacties aub blijven geven, want daar kijk ik naar uit. Ik zit nu al 2 dagen zonder internet.

1. Mieke:
    23 oktober 2014
    Ha Ger, ik vind het toch al zo bijzonder dat je na zo'n wandeldag zo'n leuk verslag uit je mouw schudt!!Hartstikke leuk voor de thuisblijvers! succes morgen!!
  2. Harry en Desiree:
    23 oktober 2014
    Leuke verhalen Ger! Veel groetjes van ons en een fijne reis verder!!