28 april 2014, Clairvaux - Chatteauvillain

28 april 2014 - Champagne, Frankrijk

Gebrandschilderde ramen in de kerk  BVertrek bij de zusters in Clairveaux     En weer op weg    Binnenkomst in Chatauville     De uitgangspoort naar het bos    In het bos

Omdat de zusters nog niet terug waren in een verderop gelegen Cafe een pilsje gedronken. Wat een beangstigende toestand. Er liep een halve dwaas rond, de vrouw van de kastelein zag er ook niet normaal uit, had een moorddadige blik in haar ogen en buiten zaten twee oudere mannen die met hun hand hun neus omdraaiden, ten teken dat de rest niet normaal was. Zeldzaam!
Gelukkig waren de zusters er al gauw.Die avond goed gegeten. Niet al te goed geslapen.
Dus vanmorgen foto maken, iets in het gastenboek schrijven en vertrekken, op weg naar Chateauxvillain. De natuur is deels hetzelfde als voorheen, alleen verschijnt er nu vaker een dorpje achter een bocht in de weg, dan alweer een bocht. Ook gaat het meer op en af en dat maakt de natuurlijk ook mooier. Verder een constante doodse stilte, geen verkeer. Tot nu toe ben ik de derde dag een wandelaar tegengekomen en dat was het en bij de nonnen een man uit Eupen die deels fietsend en deels wandelend in 8 weken Santiago wil bereiken.
6 km. voor Chateauxvillain trof ik in een Cafe een Ier, die hier woont en die dacht mij een plezier te doen door voor te stellen mij er naar toe te rijden. Maar aangezien ik wist dat het bezichtigen van het stadje de moeite waard zou zijn, heb ik dat maar gedaan. Ik vond er eerst een goed hotel La Belle Epoque en omdat ik morgen zonder rugzak wil lopen en er wat te wassen valt blijf ik er 2 nachten. Zie morgen wel hoe ik terugkom. Veel aandacht besteed aan het stadje, gedeeltelijk nog ommuurd. Vanuit een van de uitgangen kom je direct in een bos en daar heb ik lang gewandeld.
Hele roedels reeën gezien. Indrukwekkend. Tot slot voor de derde keer naar de pastoor, want ik wilde nu weleens een stempel met een religieus tintje, maar weer niet thuis, alleen voor het eerst was de bijzonder mooie kerk open, maar de pastoor in geen velden of wegen te bekennen. Ik weet niet waar die mannen mee bezig zijn, achterstanden aan het inhalen? Zeg het maar! Dus ik moet het weer doen met een stempel van het hotelletje.
Moet het verslag korter of anders, laat het weten.

1. Jan vluggen:
    28 april 2014
    hallo ger hoort zich allemaal spannend aan,ik zou t niet langer maken,lekker beknopt en interresant.
    gr jan
  2. Marjolijn meindersma:
    28 april 2014
    ik vind het wel leuk die uitvoerige verslagen. heb een beetje het gevoel dat ik meeloop. Later zou je hiervan toch een heel aardig boekje kunnen maken. Je komt nogal wat verschillende types tegen, en zeker ook jezelf. Sowieso vind ik het een geweldige onderneming, waar de meeste mensen voor zouden terugschrikken. Vandaag heb ik geregeld dat mijn caravan uit reparatie terugkomt en nu opeens vind de reparateur het geen probleem als ik hem zelf trek, maar daar wacht ik toch maar even mee. Ga zo door zou ik zeggen, razend interessant allemaal
  3. Susanne:
    Hallo Ger,
    De verslagen zijn prima zo,
    Leuk om elke dag te lezen, krijg ik nog wat mee uit Frankrijk,
    Begin het al bijna te missen.
    Ik kom zelf over een maand weer
    Veel plezier
    Susanne
  4. Gerda en Jan:
    29 april
    Hallo Ger,
    verslagen zijn leuk en interessant. Ik merk dat je goed observeert en veel details waarneemt, dit komt ook door alle nieuwe ervaringen en het feit dat je de rust hebt en de tijd neemt om te kijken naar alles wat op je pad komt (letterlijk!).
    Heel boeiend zo'n tocht in je eentje, je moet het dan ook allemaal zelf doen en zelf bedenken. Dit lijkt je aardig te lukken.
    Hartelijke groeten Gerda en Jan
  5. Alexandra:
    Hallo Ger,

Ik vind je verslagen interessant en leuk om te lezen. Dus hoeven wat mij betreft niet korter. Is het wel een beetje mooi weer? De foto's zien er een beetje donker uit. Veel plezier met het vervolg van je tocht. Ik blijf je volgen!
    Groeten,
    Alexandra
  6. Nico de Haan:
    Fantastisch Ger !!
    Blijf je volgen al is het alleen mij om je support te geven.
    Kun je overal bij de zusters of anders slapen ?
    Tot je volgende reactie.
    Groeten,
    Nico.
  7. Oma en Opa de Haan:
    29 april 2014
    Hallo Ger, ik vind het een geweldige prestatie om dit op jouw leeftijd nog te doen geniet van je verhalen en leef met je mee, als ik wat jonger was en een wandelmaatje zou hebben zou ik dit ook nog wel willen doen. ik wens je nog een fijne tocht