Van Bolsena naar Montefiascone 28 maart 2015

28 maart 2015 - Lausanne, Zwitserland

Vandaag heet het: alleen maar omhoog, maar wel mooi.  Nog niet halverwege  Nieuw wegwijzers tot Rome  Rustpunt bij waterval  Bij de waterval  image

28 maart 2015 Bolsena - Montefiascone
Gisteravond nog een korte wandeling gemaakt door het dorp en naar het meer.
Na een redelijk ontbijt met veel wind, maar ook veel zon op weg naar Montefiascone en dat gaat naar goed 600 meter hoogte. De vergezichten zijn schitterend. Steeds weer het meer van Bolsena en daarvoor de heen en weer waaiende olijfbomen, die bij iedere beweging door licht en schaduw van kleur veranderen in heel donker naar zilverkleurig.
Het is wel zwoegen vandaag.merendeels omhoog. Een tijdje lopen we langs een snel stromende rivier, die uiteraard de andere richting opgaat. Bij een grote waterval, waar ook een bank stond wordt wat gegeten. Ook nu komen we nergens een Bar tegen.
Tamelijk uitgeput vinden we een klein hotelletje. Onderweg zijn we ook voor het eerst de wegwijzerpalen tegengekomen, die ons tot Rome begeleiden. Ze lijken wat op de paaltjes op De Camino naar Santiago de Compostela.
Tineke is een echte steun en toeverlaat. Ze zorgt voor het eten onderweg, sleept het ook nog mee, zorgt voor water, enz. En natuurlijk geniet ze ook van deze lange afstandswandeling. Ik ben blij dat we dit laatste deel samen kunnen doen.
Tot morgen.

1. Mieke:
    29 maart 2015
    je kunt het heel mooi schrijven Ger, ik loop gewoon met jullie mee............beeldend.........mooi........ik liep vandaag in de regen bij de bossen van Bunnik Rhijnauwen..........toch nog leuk met al die familieleden....
  2. Hans en Ingeborg:
    29 maart 2015
    Lieve Ger en Tineke, mooi jullie verhaal en foto's telkens te volgen. Fijn en mooi dat jullie de wandelingen samen kunnen lopen. Geniet van de mooie omgeving, op weg naar Rome. Liefs Hans en Ingeborg en Caya.
  3. Ilse en gerard Rietveld:
    29 maart 2015
    Had ik een heel verhaal geschreven, ben ik het kwijt. Opnieuw dus. Fijn dat het beter gaat, dan geniet je ook meer van al dat moois om je heen. Kijken uit naar de verslagen en foto's en genieten dus met jullie mee. Toch wel gezellig met z'n tweeën wandelen (ook voor de verzorging). Rome komt al aardig in zicht. Geniet ze samen en groetjes van ons