Dinsdag 1 juli 2014. De afdaling.

1 juli 2014 - Aosta, Italië

En nu naar Italië  Nog een blik op de St. Bernard   Nog redelijk aan het begin van de afdaling   De laatste sneeuw   Even bijkomen,op een gunstige plek   Ook herkenbaar van de Camino Spanje   Haast in St. Rhemy   St. Rhemy in zicht   Een van de voorwerpen   Vrouw die van de pastoor stempel in paspoort mag zetten. Heeft ook nog klein museum   Nog een mooi uitzicht op het dorpje   Prachtige oude huizen in het dorpje    Een wandeling door het kleine dorp St. Rhemy

Wij weten dat afdalen vaak nog zwaarder is dan klimmen, maar nu werd ik toch wel nadrukkelijk met de tand des tijds geconfronteerd. Steil van begin tot einde en rond 15.00 uur aangekomen bij het eerste dorp, net onder de boomgrens, Bourg de Saint Rhemy. Er was een hotel en daar hebben we net even goed geslapen.
Nu worstel ik met WIFI. Werkt hier niet prettig. Krijg geen contact. Kan ook aan de ligging liggen.
Tv is er ook niet, dus geen voetbal vanavond. Dan lekker kaarten. Weet niet of ik dit bericht en dat van gisteren de deur uit krijg. Het onderscheid tussen Zwitserland en Italië wordt al direct merkbaar. Een punt blijft uiteraard overal hier voor ons het zelfde: de fenomenale natuur.
We doen er wat meer foto's bij.

1. Marjolijn meindersma:
    2 juli 2014
    Bericht goed ontvangen. Hoe zit het met Italiaans eten? Zal toch veel goedmaken en het is interessant meteen de cultuurverschillen aan den lijve te ondervinden. Wat een prachtnatuur. Bofkonten dat je dit mag meemaken
  2. Gerda en Jan:
    2 juli 2014
    Hallo Tineke en Ger, Chapeau voor jullie beiden voor het behalen van de top van deze zware wandeletappe !!! Na de behoorlijke afdaling lekker genieten van de heerlijke Italiaanse gerechten en mooie wijnen. Groeten Gerda en Jan
  3. Corry Kroon:
    2 juli 2014
    Fantastisch. Je krijgt gewoon In de boel de boel te laten en er naar toe te gaan. Hwwrlijk. Geniet er maar van. Groetjes