Donderdag 3 juli 2014 van Gignod naar Aosta

3 juli 2014 - Aosta, Italië

Vergezicht vanaf het balkon van het hotel.   Hotel Bellevue in Gignod   Indrukwekkende bergen   We dalen verder richting Aosta   Onderweg   Nog ongeveer 300 meter   Verdere mooie vergezichten   Het buitengebied van Aosta   Let op de lantaarnpalen!    Romeinse muren in Aosta

In een prima hotel, met mooi uitzicht op de bergen de nacht doorgebracht.
Het eerst voor redelijke prijs  kunnen eten.
Prachtig weer de hele dag. Een mooie niet meer zo zware afdaling langs kleine dorpjes en door wijngaarden. Opvallende kenmerken zijn de vele Fiat Panda's die hier rijden. Heb wel gezien dat velen vierwiel aandrijving hebben. Kleine kinderen hier nog laat op zijn. Doedelzakband die hier door het centrum trekt. Vele vrouwen hier op straat roken, er nog vele kleine winkeltjes zijn die wij helaas niet meer hebben, het heerlijkste ijs verkopen, je een bonnetje meekrijgt van 2 koffie als je naar buiten gaat. Die brave Italianen toch!
We zien overal om ons heen hoge bergen met nog veel sneeuw. Het leek alsof ze steeds dichterbij kwamen.
Na een laatste steile afdaling stonden we opeens haast midden in Aosta.
Een hele mooie stad, in het centrum omringd door een oude Romeinse muur en iets veder door gigantische hoge bergen, waarvan de Mont Blanc er een is.

We kiezen voor 4 overnachtingen in hotel Roma, midden in de stad vlak bij de toegangspoort.
dag van aankomst, B) rustdag, C) wandeldag zonder rugzak, D) wandeldag zonder rugzak en maandag vertrek naar Lausanne en dinsdagavond aankomst in Heerlen.

Er zijn enkele vragen door mijn volgers gesteld die ik/wij morgen op de eerste rustdag van de hele wandeling zullen beantwoorden.

1. Marjolijn meindersma:
    4 juli 2014
    Wat een mooi einde van alweer een byzondere wandeltocht
    Geniet er nog even van en dan behouden thuiskomst. Ik zou bijna, zoals in hallo Goodbey met hartjesbalonnen aan trein komen staan. Bon voyage
  2. Véronique:
    Hoi Tineke en Ger,
    Nog een paar hele fijne dagen. Ik heb genoten van de foto's em verhalen.
    Groetjes van Véronique
  3. Hannie:
    4 juli 2014
    Ik hoop dat jullie nog lang en veel zullen wandelen. En verslagen schrijven natuurlijk zodat we me kunnen genieten. Hannie.
  4. Hetty:
    4 juli 2014
    Wat een heerlijke, bijzondere reis! Geniet nog lekker van jullie rustdagen. Tot snel, groet Hetty