Vrijdag 4 juli 2014 rustdag in Aosta.

4 juli 2014 - Aosta, Italië

Een luguber tafereel. Zie de kinderen.  De accordianisten    Romeins Theater   Romeins Theater  Romeinse Poort door het centrum

Gisteren nog in de kathedraal  geweest. Enkele deprimerende schilderijen gezien, waarvan ik jullie er een laat zien en een stempel in de sacristie in het paspoort gekregen.
Een middagslaapje gedaan en lekker Italiaans gegeten.
Nu enkele vragen beantwoorden:
"inkeer en tot jezelf komen" wij denken dat dit al veel eerder is gebeurd. Hebben het te druk met genieten van de schitterende natuur en zijn dankbaar dat we dit nog kunnen doen.
De reactie van een van onze volgers, waarvan ik in ieder geval weet dat hij de Camino van huis uit naar Santiago heeft gewandeld en die ik zeer waardeer wil ik jullie niet onthouden, omdat deze reactie alles weergeeft en midden in de roos schoot. Het volgende:

Hoi Ger, geweldig zeg als je op die leeftijd nog de grenzen van je kunnen opzoekt. Hoe makkelijk en comfortabel is het voor de meesten op die leeftijd om voor het veilige en bekende te kiezen? Zo haal je alles uit het leven en kun je met voldoening terugkijken.  "Geluk is het vermogen om onder alle omstandigheden te kunnen genieten". En dat is volgens mij wat jullie doen. Ultreia! (hoe zeg je dat op z'n italiaans?).

Dit wat spiritueel betreft.

Hoe gaat het met mijn hand?
Beter. Vandaag geen natte kompressen. Wel nog een antihistamine genomen. Knokkel doet nog pijn.

Kunnen jullie goed samenlopen?
Ja, dat geluk hebben we ook nog. Beiden enthousiast, beiden aan elkaar gewaagd en zeker over de St.Bernhardpas van groot belang.

Ik heb nu het gevoel dat Rome te halen is, als de gezondheid in orde blijft.
Zo nu even middagrust en dan naar Romeins Forum. Tineke is even alleen gegaan en ik ben op de markt naar mini voetbal concours blijven kijken.

Nog enkele opvallende verschillen met Heerlen:
Het centrum is een straat van ongeveer 600 meter met alleen leuke kleine winkels, ieder met zijn eigen specialiteit.
Straat afvalbakken worden paar keer per dag geleegd. Politie vrijwel permanent aanwezig.
Parkeren in het centrum kost €0,50 per uur!!

Morgen gelukkig weer wandelen. Tot morgen dus.

1. Ilse en gerard Rietveld:
    4 juli 2014
    Wat heerlijk dat jullie samen zo genoten hebben van deze tocht. Wij mochten er ook van mee genieten, jammer dat we de komende tijd zonder dit 'een beetje meereizen' moeten doen. Nog een paar fijne dagen in Aosta en een voorspoedige reis naar huis.
  2. Corry Kroon:
    5 juli 2014
    Het respect hebben jullie bij mij al verdiend. De verhaaltjes boeien. Iedere dag kijk ik of er iets staat. Natuurlijk staat er wat. Als ik jou was zou ik er een boekje van maken dat anderen zeker zal inspireren te blijven bewegen. Tineke en Ger wandel ze en geniwt in goede gezondheid
  3. Marjolijn meindersma:
    5 juli 2014
    Vanuit mijn luie bed weer.genoten en met enige afgunst jullie onderneming gevolgd. Maar mee genieten is ook heel fijn. En dit met zijn tweetjes in zulk een harmonie. Dit.neemt niemand jullie meer af. Je gaat weer eens denken wat echt belangrijk is in het leven.
  4. Gerda en Jan:
    5 juli 2014
    Jullie enthousiasme blijft via de verhalen tot ons komen, inspireert ook t.a.v. mogelijk eigen toekomstige wandelplannen. Het "genieten onder alle omstandigheden" lijkt jullie goed te lukken in den vreemde!" Wij wensen jullie nog heel fijne laatste dagen on tour! Groetjes Gerda en Jan
  5. Lenie Mols:
    5 juli 2014
    wat fijn dat jullie dit samen kunnen doen,
    ben zelf net terug van Portugal heb met Saskia samen van porto naar Santiago gelopen, was ook weer een mooie ervaring.
    ik wist niet dat jullie onderweg waren, wens jullie nog heel fijne dagen toe , zal jullie zeker volgen.groetjes Lenie