2 mei 2014 Langres - Clalindrey

2 mei 2014 - Rome, Italië

Kerk van Chalindrey    Het wordt meer dalen en klimmenToch nog even afscheid genomen van Benedict en natuurlijk wilde hij me weer naar binnen hebben, maar ik had nu een goede reden om dat niet te doen. We namen dus voor goed afscheid van elkaar.
Verder naar de volgende plaats, Chalindrey. Zoals ik al gisteren vermelde, meer bochten en meer flinke hellingen en voor de rest verandert er niet veel. Na een aantal km. een dorpje, waar je dan weer hoogst zelden iemand buiten ziet en steeds wisselt zich groen met geel  af.
Vandaag wist ik dat de route korter zou zijn en dat was ook maar goed, want ik had de zware tocht van gisteren nog stevig in mijn benen zitten.  Bij de kerk aangekomen was ik er nog niet, maar  moest nog een paar kilometers lopen om een hotelletje te vinden. Het is niet veel, maar dat is niet erg en ik kan er nog eten ook. Je hebt het maar te  accepteren want iets anders is er niet.
Over de komende overnachtingsmogelijkheden maak ik mij zorgen. Ik overleg om evt hier de trein te nemen naar Becanson en dan maar een paar keer kijken of ik met een bus een stukje iedere dag terug kan om de route toch zo volledig mogelijk te lopen. Ik ben er nog niet uit.
Was net even op een pleintje een pilsje pakken, waar ook een winkel van Sinkel is. Ik wilde wel eens zien wat voor assortiment ze hebben. Van alles, maar bijzonder veel lectuur, zeker voor treinreizigers. Maar er was ook een vitrine met alle mogelijke pistools, kleine mitrailleurs, etc.
En ook de noodzakelijke munitie. De kast mocht alleen open voor mensen boven de 18 en boven de 18 mag je roken en dus ook een pistool kopen. Op mijn vraag of ik er nu een mocht uitzoeken en meenemen was het antwoord ja. Dus vrienden en vriendinnen wees een beetje aardig tegen me als ik terug ben. Wat een wereld toch! Het is haast 19.00 uur en dan ga ik beneden een pizza eten.

1. Hannie:
    2 mei 2014
    Geweldig.Ik kijk steeds weer uit naar het volgende stukje.Het moet echt niet korter hoor.Hannie
  2. Marjolijn meindersma:
    2 mei 2014
    Dus wij moeten je nu goed te vriend gaan houden. Vanavond met Tineke Gerda en Jan naar concert geweest. Er worden al plannen gemaakt voor je terugkomst en vervolg van blog. Het werkt verslavend
  3. Mieke:
    3 mei 2014
    Jij bent een echte levenskunstenaar Ger! Succes en geniet verder! 26 mei loop ik van Porto naar Santiago. Door jouw verhalen kom ik al aardig in de wandelstemming. Groet, Mieke uit Linschoten
  4. Léon:
    3 mei 2014
    U bent al dichter bij Zwitserland dan bij Reims!
  5. Véronique:
    3 mei 2014
    Wat een grappige en interessante ontmoetingen! Het is heel leuk om je te volgen, zo beleven wij het een beetje mee.
    Fijne dag en groetjes!
  6. Elly en Gianfranco:
    3 mei 2014
    We vinden het heel leuk om iedere dag jouw belevenissen te lezen en je fotos te bekijken,Ger. En we volgen je route met ons boekje"via Francigena",der Pilger-reiseführer.Ciao,ciao!!