6 november 2014, Lucca

6 november 2014 - Lucca, Italië

En zo ziet het er na de wandeling in de badkamer uit.  En weer terug bij Porte S. Maria  Verdedigingspunten aan de andere kant van de stad  Typische herfstkleur van deze bomen.  Ook al zijn kerken vaak leeg, ze hebben ook nog een taak als oriëntatie punt  Jammer, maar ook regen kan mooi zijn!  Heel  erg Italiaans  Uitzicht naar de andere kant van de muur.  Mooi overzicht van een gedeelte van de oude stad.

6 november 2014, Lucca

Vanmorgen alle regenkleding, incl. Poncho, aangetrokken en een volledig rondje stadsmuur te doen. Dat is ongeveer 5 km. Was zeker de moeite waard. Zowel de stad in als aande andere kant van de muur mooie panorama's. (zie foto's) aan het einde van dit rondje een cappuccino gedronken en aangezien het nauwelijks nog regende poncho niet meer aangetrokken. Maar ik was ook maar net weg of het begon weer echt. Had geen zin meer om poncho weer uit te pakken en kwam daardoor doornat in het hotel. Kompleet moeten verkleden. Na wat rusten de stad weer in en nu met paraplu van het huis. Van kerken had ik het wel even gehad en ook van het rijke roomse leven. Lekker geslenterd door de stad en mij wederom verbaasd over de vele aparte kleine winkeltjes. Zoals ik al eerder vermelde, er heeft hier een groot feest plaatsgevonden. Ik kom er niet  er niet precies achter. In de hele stad staan en stonden grote en kleine tenten. Men is druk bezig met afbreken. Wat ik begrijp is dat heel conisch Italië hier is geweest. Wie zoekt het even uit? Tegen het einde van de middag ben ik naar Piazza Anfiteatro gegaan Heel bijzonder, deed me denken aan Boudanat in Kathmandu (Nepal). Met een grote vrachtwagen waren ze de laatste resten aan het opladen. De moeite waard om even te wachten, een Aporolletje te drinken even wachten tot ze vertrekken. En dat gebeurde, zodat ik dit prachtige plein leeg kon aanschouwen.
En daarna genoeg van deze dag en met open paraplu terug naar het Hotel Universo.
Tot slot: jullie zouden de vraag kunnen stellen: lukt hem dat allemaal in het Italiaans? Ja dat lukt.
Les gehad van mijn zwager en schoonzus en het is eigenlijk niet zo moeilijk.
Je komt al een heel eind als je achter ieder Nederlands woord een klinker zet.
Ik zal een niet te gemakkelijk woord nemen: carrosserie is dus carroseriea. Vraag het maar aan mijn zwager.
Morgen ga ik, op advies van Tineke naar Firenze, moet erg mooi en compact zijn. Misschien vindt ze het mooi om in april/mei 2015 vanuit Lucca te vertrekken en niet vanuit een of ander klein gehucht 20 km verder. Dus ik plak er niets meer aan.
Tot morgen nog maar even.

1. Elly en Gianfranco:
    6 november 2014
    Hoi Ger,wij hebben die lange wandeling op de stadsmuur van Lucca 'n paar jaar geleden gemaakt en hebben daar ook zo van genoten!Er was van 30 oct tot 2 nov het festival"LUCCA COMICS AND GAMES 2014".Goed idee om morgen Firenze te bezoeken en we wensen je veel plezier daar.Saluti da noi due!
  2. Mieke:
    7 november 2014
    mooie foto van de badkamer Ger! Lucca is mij bekend. Leuk dat jij het gezien hebt. Veel plezier morgen............