5 november 2014, Valpromaro - Lucca

5 november 2014 - Lausanne, Zwitserland

De kerk van Valpromaro  Het verlaten van het gehucht Valpromaro in de regen  Spreekt voor zich   Gevaarlijk door het bos, dan maar over de strada  De omringende muren van de oude stad Lucca  Door het slechte weer ook weinig zicht op een van de toegangspoorten.  Mooi gezicht deze herfstkleuren  Een van de vele kerken van lucca net achter de voetgangers ingang.  En hij ruste al vele jaren in vrede  De voetgangers toegangstunnel naar de oude stad  Op de vraag wie is Evi? Opa en Oma's trots als eerste blanke Piet in Heerlen.  En zo kan een kind zich verheugen als opa weer thuiskomt

5 november 2014, Valpromaro -

Vandaag wakker geworden om 6.00 uur van een hevig onweer. Later vernam ik dat er in en rond  Carrara rotsblokken omlaag zijn gekomen en mensen overleden zijn. Dat gebeurd als je jaren uit die rotsblokken marmer wil halen. Voor mij in ieder geval het signaal om geen gekke dingen te doen. De wandeling over de weg te hemen en niet door de bossen. In verband met dit slechte weer. Door het terugkomend onweer en regen later vertrokken, maar het was ook niet meer zo veel. En uiteindelijk na 1 maand het voorlopige eindpunt bereikt. Geeft goed gevoel? Maar ik wil nu ook naar huis. Gelukkig is alles goedgedaan. Zeker een week zwaar werk en voor de rest veel vlak., het is ook lang genoeg geweest, wan de verzadiging kwam korter bij. Ik moet het weer eens rustig gaan verwerken en dan komt er in het voorjaar weer genoeg enthousiasme om samen met Tineke de klus af te maken.
Vanavond liep ik nog even over straten (in de regen) en het was doodstil. Er heeft hier een festival plaatsgevonden en de vele tenten zijn ze nog aan het afbreken. Men zegt dat het daarna ook in Luca stil wordt. Als het me niet bevalt ga ik gewoon nog een dag richting Rome lopen.
Ik blijf jullie voorlopig nog berichten sturen. Zaterdag ga ik naar Pisa.
Er werd gevraagd wie is Evi? Zij,is onze jongste kleindochter en de trots van de hele familie.
Ze staat op het punt om te gaan lopen, maar ik wil dat dit gebeurd als ik terug ben. Volgens mij is er nog maar een mogelijkheid om dit te voorkomen en dat is wanneer,ouders en grootouders zich een paar dagen ook kruipend door hun huis begeven. Met een beetje trots heb ik de muren van de omringende stad Lucca vandaag op me af zien komen en ik ga er zeker helemaal overheen wandelen. Regen of geen regen.
Tot morgen.

1. Ilse en gerard Rietveld:
    5 november 2014
    Je hebt weer heel wat meegemaakt deze reis. Heel leuk om het te kunnen volgen en alle foto's te bekijken. Jammer dat het bijna afgelopen is, hebben we niks meer te lezen. Evi is een plaatje van een kind. Kan me voorstellen dat je het thuisfront mist. Nog fijne dagen in Italië. Groetjes
  2. Mieke:
    6 november 2014
    Ja Ger, je hebt het weer goed gedaan!! En genoten!! Nu afbouwen en je verheugen op het weerzien van het thuisfront en van Evi! Gelukkig horen we nog van je! Bedankt voor het delen van je bijzondere ervaringen!!
  3. Hetty:
    6 november 2014
    Weer een fijne reis gehad en nu lekker weer naar huis. De gezellige Sint en kersttijd tegemoet, een tijd om thuis te zijn. Op naar het voorjaar voor de rest van de reis. Goede terug reis en een fijne thuiskomst.
    Lieve groet, Hetty en Jan Pieter
  4. Gerda en Jan:
    6 november 2014
    Proficiat Ger met het tot nu toe behaalde resultaat !
    Het was een hele onderneming en je hebt ons op een geweldige manier laten meegenieten, dank hiervoor!
    Mocht je het wandelen in de toekomst iets gaan beperken dan is een boek schrijven over je reiservaringen mogelijk een idee. Je hebt in elk geval schrijverstalent!
    Groeten Gerda en Jan