3 november 2014, Marina di Massa. - Pietrasanta

3 november 2014

Fernando Botero is de maker van dit beeld en vele anderen  Op iedere hoek op ieder plein staat wel een standbeeld.  Ook nog een burgt op de achtergrond  De piazza van Pietrasanta met de Dom op de achterbank  Monument op de boulevard van Marino di Massa  Een kijkje op de boulevard  De andere kant fan het plein  De Dom van Massa, haast een bloc marmer.   Het strand  Een van de marmere altaren in de Dom  Het mooie plein in Massa

3 november 2014, Marina di Massa - Pietrasanta
Marina Di Massa Is een badplaats zoals zo vele met veel minder allure dan alle Nederlandse stranden en natuurlijk is het nu ook rustig. Ze hebben er wel een mooie pier die een behoorlijk eind de zee ingaat. Dan is het nog een behoorlijke klus om in Massa Centro te komen, want het gaat natuurlijk wel omhoog. Voor de stad neem ik de tijd, want er is nog al wat te zien. Ook Massa is een marmer stad. Dat houdt natuurlijk niet bij de grens van Carrara op. Het hele centrum van de stad is marmer. Ik heb een foto gemaakt van Een doopvond waar op de bodem nog marmere visjes zwommen. Hier moeten mensen gedacht hebben laat ik de kerk maar veel marmer schenken dan zit ik in ieder geval straks loge. Wat een overdaad. Op straat ook, je moet ook nog oppassen want het kan spiegelglad zijn. Oh ja voor ik het vergeet. De vraag naar marmere platen om zelf gemaakte bonbons op koud te houden  was overweldigend. Zo overweldigend dat ik jullie allen moet teleurstellen. Het lukt me niet voor iedereen en daarom heb ik besloten om het dan maar voor niemand te doen. Gelijke monniken, gelijke kappen. Erg jammer!
Na Massa snel verder over wegen die met die van gisteren vergeleken kunnen worden. Ook weer   ontstellend veel bamboe. Oh ja voor ik het vergeet, de vraag naar bamboe voor jullie tuin  was overweldigend. Merendeels Was de 4 meter lange bamboe zeer in trek. Zo overweldigend dat ik jullie allen moet teleurstellen. Het lukt me niet voor iedereen en daarom heb ik besloten om het dan maar voor niemand te doen. Gelijke monniken, gelijke kappen. Erg jammer!
Kwam nog op redelijke tijd in Pietrasanta aan. Nog tijd  genoeg om de stad te doorkruisen en wat foto's te maken bij de prachtige schemering. Ik kreeg ook nog een stempel van de pastoor.
Lig prima op schema en lig nu op bed. Tot morgen.

1. Jeu:
    3 november 2014
    Hoi Ger geweldige gebouwen daar in Marina di Masa leuke plaats,gaat alles naar plan,geniet ervan.verder alles goed met je.Gr Jeu&Mathilde.
  2. Mieke:
    4 november 2014
    Ik moet steeds meer lachen om jouw humoristische schrijfstijl Ger!! Al met al maak je een mooie tijd mee daar in Italy...........succes morgen!