Zaterdag 28 juni 2014, Leddis, 1400 meter.

28 juni 2014 - Lausanne, Zwitserland

Een laatste blik op Orsieres    Mooie vergezichten      En hier gaat het vandaag niet verder.    Een pittig alternatief      Nog een heel oude constructie    Wegwijzer, ook voor de Francigena.

We hebben enkele dagen uitgetrokken voor de St.Bernhardpas, doen dus rustig aan en willen na de middag van de paar kleine dorpjes genieten, zoals Leddis, met zijn vele oude historische huizen.
Ook willen wij de natuur stevig in ons brein zetten ( lange geheugen) Morgen dus niet verder dan hooguit 1800 meter en dat komt goed uit, want morgen gaat het regenen.
Om 9.00 uur uit Orsieres vertrokken uit een prima hotelletje, met vooraf een uitstekend ontbijt.
De zon heeft vandaag nog behoorlijk geschenen, maar ook enkele druppels gevoeld. De weg gaat alleen nog maar omhoog, een enkele keer daalt hij iets en dat is natuurlijk jammer, want dat moet je dan extra weer omhoog. Er zat ook een buitengewoon vervelende klim in, over een smal en slecht pad. Niet alleen voor mij, maar ook voor Tineke. Er werd niet naar beneden gekeken. Soms ging het een beetje op handen en voeten.
Bij mensen mochten we voor hun huis overdekt op hun banken zitten, wat eten en wat rusten.
Ook de schoenen even uitdoen loont zich achteraf. Hier kwam niet zoals in Frankrijk iemand vragen of we nog poepen moesten, etc.
In Leddis aangekomen werd ons in het hotel verteld dat alles bezet was en ook elders geen mogelijkheid. Bleek gelukkig niet te kloppen. Een restaurant aan de overkant was net begonnen met hotelkamers en hier zijn we prima geslaagd.
Uiteraard het dorp uitgebreid verkend. De wandeluren die op de borden staan geven dwaze looptijden aan. Voor de hele snelle jongens. Vanavond naar Brazilië kijken en morgen zien of het klopt met die regen.
We waren vandaag ook weer onder de indruk van de schitterende, grijpbare natuur.

1. Gerry en Boogie Lymandt:
    Hoi
    Tineke en Ger
    allemaal weer fantastisch en interessant en mooi en geweldig etc. . En maar doorgaan ....
    Het beste in alle opzichten.
    Groetjes Gerry en Boogie
  2. Marjolijn meindersma:
    29 juni 2014
    Heel anders als.noord frankrijk met elk de eigen specifieke charmes en eigenheid. Vanuit auto kun je dat niet zo ervaren.
  3. Christel:
    Hoi Tineke en Ger,
    Vandaag wordt Stan 25 jaar dus een feestje voor dit
    kroonjaar.
    Toch moest ik even lezen hoe het met jullie gaat, want het is allemaal heel interessant. Geniet lekker verder, en tot gauw.
    Groetjes, Christel.