Zondag 29 juni 2014 Bourg St. Pierre 1632 m.

29 juni 2014

typische schuur     Bourg                     Zeer laag hangende wolken   Kapel St. Etienne even buiten Liddes   Zelfs hier wandelen in de regen heeft iets bijzonders!    Af en toe is er tussen de wolken wat sneeuw te zien.   Foto snel weer vergeten!

Zoals aangekondigd: regendag. Uit het raam kijkend potdicht en inderdaad regen, maar geen plensbuien. Dus tijdig goed ingepakt vertrokken. Wat heet goed ingepakt? In de rugzak is alles verpakt met doorzichtige plastic zakjes met rits. Geen drukregel. In ieder geval te koop in de supermarkt in Kaufhof Aken. Hoes over de rugzak, regenjack aan, waterdicht. Daar overheen een ruime lichte halflange poncho die over de rugzak heen kan, noodzakelijk, omdat anders toch nog water,tussen rug en rugzak naar binnen kan komen. Gelukkig zijn we een paar schuilplekken tegengekomen, waar poncho even uit kan. Het is nogal warm. De regen wordt ook in de loop van de dag wel iets minder en rond 14.00 het Hotel in Bourg reeds bereikt.
Natuurlijk minder vergezichten, maar laag hangende wolken in de bergen hebben ook iets imponerends. Ook dit dorp weer in zijn geheel doorgelopen en ook hier weer mooie oude huizen en schuren gezien. In Duitsland noemt men deze geloof ik Stadels. Lijken wat op de Horero's in Galicië (Spanje). Ze staan ook op brede stenen en zijn verder van onder vrij om goed te ventileren.
Opvallend is verder dat het hier kouder wordt. Morgen dus ook weer goed inpakken, want het gaan misschien regenen. Met de hand gaat het langzaam vooruit.
Het wordt de laatste dag naar de St. Bernhardpas, maar een stevige klim gaat hier aan vooraf.
En vervolgens het begin van Italië.

Ik krijg berichten dat andere vrienden ook de Francigena route willen lopen vanaf Reims. Neem contact op. Ik kan je aan adressen helpen, want ze zijn af en toe schaars.

1. Corry Kroon:
    30 juni 2014
    Jammer van die regen. Maar denk dat heeft ook zijn charme. Hopenlijk vandaag minder regen gehad. Klim ze en tot de volgende keer jullie tweetjes.